בית הכנסת הגדול
בית הכנסת הגדולפלאש 90

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית ירושלים הסירה  ברגע האחרון מסדר היום שלוש תוכניות בינוי מתוכם שתי תוכניות הנוגעות לשכונת הר חומה: תוכנית להרחבת השכונה שכוללת הקמת תשעה מבני ציבור וכן 50 יחידות דיור, וכן תוכנית נוספת הנוגעת להקמת כביש גישה חדש לשכונה מכיוון דרך חברון. הכביש אמור לאפשר את הקמת שלב ב' של השכונה, בו מתוכננות מאות יחידות דיור.

כמו כן, הייתה אמורה הוועדה לדון בהרחבת שכונת ארמון הנציב לכיוון דרום והקמתן של 150 יחידות דיור בשכונה. אולם ברגע האחרון הודיע היום יו"ר הוועדה, סגן ראש העיר קובי כחלון, כי התוכניות לא יועלו לדיון. כחלון הסביר כי התוכניות לא "בשלות" מבחינה תכנונית, אך גורמים פוליטיים בעירייה, הן בימין והן בשמאל, העריכו כי בהחלטה להסיר את התוכניות מעורבים גם שיקולים מדיניים.

הרצל יחזקאל יו"ר המינהל הקהילתי בשכונת חומת שמואל, אומר לערוץ 7, שהוא מאוכזב מההחלטה אבל בינתיים הוא יכול לגלות הבנה לעיכוב, "לשמוע ידיעה כזאת בבוקר זה לא נעים ומצער מאוד, במיוחד כשמדובר בשכונה שנמצאת בשטח המוניציפאלי של עיריית ירושלים, גרים בהר חומה למעלה מעשרים אלף תושבים והשכונה יכולה להתפתח לכמות של ארבעים אלף תושבים, המצוקה כיום היא קשה מאוד, יש מחסור בתשתיות פיזיות ובמבני ציבור וזה מחסור חמור מאוד".

עו"ד יחזקאל אומר לערוץ 7, כי בשלב זה הם משתדלים לדון לכף זכות את ראש העיר, "אני רוצה לדון לכף זכות ולקוות שהרשויות החליטו על צעד טקטי בלבד בגלל הנסיבות המדיניות המיוחדות, אבל ברור שהצורך שלנו לבנות כביש גישה נוסף לשכונה זה משהו חיוני, כיום יש כביש אחד לכניסה ויציאה והכביש השני ליציאה בלבד, זה משהו שלא נוכל לוותר עליו".

לדבריו כל התכניות אושרו כבר מזמן, ועיכובן לטווח ארוך יהיה חמור, "לא צריכה להיות שום בעיה כי כל התכניות האלה אושרו מזמן, התכנית המקורית של השכונה לא לקחה בחשבון בניית מבני ציבור, תנועת נוער, מתנ"ס ובתי כנסת וזה דורש תיקון".

הרצל יחזקאל משוכנע שבשנים הקרובות הר חומה תגיע ליעד הסופי של תשעת אלפים יחידות דיור, "אי אפשר לעצור את הבנייה בהר חומה, חומת שמואל היא עובדה מוגמרת ואנחנו נגיע לכל היעדים שהצבנו לעצמנו לשנים הקרובות".