מוגנת מתלונות? תחבורה ציבורית
מוגנת מתלונות? תחבורה ציבוריתפלאש 90

הוועדה לפניות הציבור מקיימת הבוקר דיון מיוחד בסוגיית התחבורה הציבורית. זאת בעקבות פניות של אזרחים שהתלוננו באגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה ולדבריהם לא זכו למענה או שהטיפול בתלונותיהם נמשך חודשים ארוכים.

בועדה מספרים כי באחדים מהמקרים הטיפול בתלונות נמשך למעלה משנה. מרבית התלונות לאגף הן על התנהלות לקויה בקווי השירות בתחבורה הציבורית, כגון אי עמידה בלוחות זמנים, שינוי מסלול ללא הודעה מוקדמת, התנהגות לא תקינה של נהגי אוטובוס, נהגי מוניות וכד'. מפניות שהגיעו לוועדה, עולה כי במקרים מסוימים נהגי אוטובוס, נמנעים מלעצור בכל התחנות בהן עובר הקו שלהם.

מבירור שנעשה ע"י מרכז המחקר והמידע של הכנסת, עולה שהחוק אינו מאפשר למשרד התחבורה לדרוש מהחברות המפעילות קווי שירות בתחבורה הציבורית, מתן פיצוי כספי למתלוננים או להטיל עליהם סנקציות כלכליות במסגרת הליך מנהלתי של טיפול בתלונות הציבור.

יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), צפוי לדרוש בדיון מנציגי משרד התחבורה, לקצר את משך הזמן של טיפול בתלונות הציבור וכן לקבל הסברים מדוע הליך הטיפול הינו כה ממושך ומסורבל. עוד מתכוון מקלב לדרוש לקיים בירור מדוע ברוב המוחלט של המקרים, אגף תחבורה ציבורית במשרד, נמנע מקיום חקירה בעקבות התלונות ולמעשה, תורם להמשך הפגיעה בשירות הניתן לציבור.

עוד נמסר מהועדה כי בכוונת הח"כים החברים בועדה לברר בדיון "מדוע מזמנים מתלוננים למתן עדות? שכן הדבר מלווה בחששות של המתלוננים ובא על חשבון ימי עבודה. הדבר גורם למתלוננים רבים לוותר על תלונותיהם. האם משרד התחבורה מפקפק באמינות המתלוננים? כיצד מסביר המשרד את העובדה, שב- 2009 כ- 84% מהתלונות נסגרו בשל חוסר ראיות מספקות? כיצד המשרד מחליט אם תלונה מוצדקת אם לאו? האם קיים הליך מחייב לבדיקת תלונות?".