גל המחאות המתפשט בעולם הערבי משליך גם על סעודיה. המלך הסעודי עבדאללה,אשר חזר לממלכה לאחר העדרות של שלושה חודשים לצורך טיפולים, הודיע על כוונתו להעניק סיוע לסעודים בסך של 37 מליארד דולר. מהלך זה נתפס כניסיון למנוע את התפשטותו של גל המחאות בעולם הערבי אל תוך הממלכה הסעודית.



לפני הגעתו של המלך הודיעו אמצעי התקשורת הממשלתיים על תוכנית עבודה במסגרתה ינתן סיוע לבעלי הכנסה נמוכה ובינונית שמספרם מוערך בכ-18 מליון איש. התוכנית כוללת העלאות שכר וסיוע בתחומי האבטלה והשיכון. הצעדים אינם כוללים רפורמות מדיניות כמו עריכת בחירות מוניציפאליות כפי שדורשות קבוצות האופוזיציה.



יש לציין,כי צעדים אלו באו בזמן שמאות אנשים הביעו תמיכה בקריאה בפייסבוק לקיים יום זעם ברחבי הממלכה בחודש הבא (מרץ) בדרישה לשלטון נבחר, חירויות רבות יותר לנשים ושיחרור האסירים הפוליטיים.



פרשנים סבורים,כי על המלך מופעלים לחצים מצד השיעים בממלכה,אשר עוקבים אחר המחאות בבחריין ודורשים למלא תפקיד גדול יותר בממלכה, שכן לשיעים אין עד עתה שום ייצוג בממשלה והם מביעים לעיתים קרובות תרעומת על עמדתם של אנשי דת סוניים קיצוניים,אשר רואים בשיעים כופרים וסוכנים של איראן.