על לוחות המודעות בקמפוס באוניברסיטה העברית נתלתה מודעה שגרמה לכמה גבות להתרומם ולכמה סטודנטים לזעום. אורח מגיע לאוניברסיטה לנאום: מייסד העיר הפלשתינית רוואבי, איש העסקים בשאר אל מסרי, ואיתו נציג נוסף של חברת ההשקעות העומדת מאחורי העיר ההולכת ומוקמת בימים אלה.

השניים לא מתכוונים להגיע לאוניברסיטה כדי להציע לסטודנטים ולזוגות צעירים להתגורר בעירם אלא כדי לספר על נפלאותיה  התכנוניות, וכך נכתב במודעת ההזמנה לסטורנטים:

"סוגיות תכנוניות בהקמת העיר רוואבי, הקהילה המתוכננת הראשונה ברשות הפלסטינית: שמונה ק"מ צפונית לרמאללה הולכת ונבנית בימים אלו עיר פלסטינית חדשה רוואבי, העיר מהווה לא רק ציון דרך חשוב עבור החברה הפלסטינית אלא גם מודל תכנון אורבני, חברתי וסביבתי מובהק. מר בשאר מסרי ומר אמיר דג'אני מחברת ההשקעות הפלסטינית מסאר, היוזמת והמקימה של העיר. ההרצאה ביום ג' 1.3.11 בשעה 19:00 באולם 1701 (מדעי החברה)"

בעקבות הזמנת האורח פנה אבישי מזרחי, דובר הישוב עטרת הממוקם במרחק מאות בודדות של מטרים מפאתי העיר רוואבי, להנהלת האוניברסיטה בבקשת הבהרות. כזכור אנשי הישוב עטרת שבים ומתריעים כבר מהיום הראשון בו עלו הדחפורים להכשרת השטח עבור רוואבי מהסכנה הביטחונית שתרחף מעל ישובם ומעל ישובים אחרים בגזרה מצמידות העיר, תושביה והדרכים המובילות אליה.

וכך כתב מזרחי להנהלת האוניברסיטה:

"הזמנתו של בשאר מסרי להרצאה באוניברסיטה העברית הממומנת ע"י מדינת ישראל תמוהה ומקוממת.בשאר מסרי עומד מאחורי החרמת  חברות ישראליות הממוקמות ברחבי יהודה ושומרון, ירושלים ורמת הגולן. הוא שידל חברות ישראליות כאיטונג וטלדור להשתתף בחרם וגרם לשסע פנימי עמוק בתוך החברה הישראלית"

"יתירה מזו", כותב מזרחי, "העיר אשר מתפארת בהיותה ירוקה וסביבתית , לא עומדת בדרישות המשרד להגנת הסביבה ובשל כך קרא השר ארדן לעצור את הסיוע לבניית רוואבי. כיצד אוניברסיטה שהיא מוסד רשמי וממומן במדינת ישראל נותנת במה ואף מפרגנת לאדם כזה על כל המשמעויות הנגזרות מתמיכה פומבית זו?"

תגובת דוברות האוניברסיטה לא איחרה לבוא, וכה נכתב בה: "הוועד החוגי של הסטודנטים לגיאוגרפיה יזם את האירוע בנושא העיר רוואבי במסגרת המאמץ להעמיק את הידע של הלומדים בחוג בנוגע לתופעות גיאוגרפיות עירוניות".

כעת נותר לשאול מה הקשר בין השאלה לתשובה. בשאלה ביקש מזרחי להבין איך קורה שמוסד רשמי מזמין להרצאה אדם המוביל חרם על חלק מתושבי המדינה, ואיך קורה שאדם שמקים עיר בלתי מאורגנת סביבתית יקבל במה שנושא דגל סביבתי ותכנוני. בתגובה שבו והציגו בפניו נתונים טכניים שאינם אלא חזרה על מה שנאמר במודעת ההזמנה – מי הזמין ולמה. אבל מה עם תשובה למזרחי? לא ברור. יצוין כי אנשי תא הסטודנטים של 'אם תרצו' נערכים להפגין נגד ההרצאה.