לקראת כנס ירושלים השמיני שייערך בימים שלישי ורביעי, ט'-י' באדר ב' תשע"א, 15-16 במרץ 2011, שוחח ערוץ 7 עם מנכ"ל משה"ב, תומר מוסקוביץ', בנושא הפאנל בו יהיה שותף - "מחירי הנדל"ן – באר או בור? מה חזק יותר - המחירים הגבוהים או ההיצע הנמוך?".

בפתח דבריו מסביר מוסקוביץ את הסיבה לעלייות מחירי הדירות באופן כל כך משמעותי, "מדד תשומות הבניה עלה ב-43% בעשור האחרון, זה כמעט פי שניים מעליית המדד הרגיל. בנוסף הדירה הממוצעת היום גדולה לפחות ב-30% מגודל הדירה מלפני עשור"

"מלבד הגידול בשטח הדירות עלה מאוד הסטנדרט של הבנייה וזה בשני מובנים:  בטיחות, ורווחה. דרישות כיבוי אש הולכות ומחמירות (שני חדרי מדרגות, דלתות אש, מתזי מים, בריכות מים, נידוף עשן ועוד), דרישות פיקוד העורף הולכות ועולות, מי דיבר לפני עשור על חדר כושר? תקן בניה ירוקה? כמו כן סטנדרט הבניה עלה שמה שפעם היה נחשב ללוקסוס של עשירים, היום הוא סטנדרט בכל בית. גם מחירי הקרקע עלו והמיסוי. על כל זה תוסיף את המע"מ".

"הסיבה שהמחירים קפצו דווקא בתקופה האחרונה ולא לפני מספר שנים", מסביר מוסקוביץ', "כי היה מיתון קשה מאוד בארץ משנת 2000, והיתה ירידה חמורה מאוד בכל הפעילות הכלכלית במשק. הרווחיות של הקבלנים נשחקה מאוד והרבה קבלנים יצאו מהמשחק, ועכשיו הכל עלה מאוד, לרמת המחירים שהם היו צריכים להיות, אילו היו עולים בצורה לניארית".

"הפתרון הוא להוריד קצת בתשומות ולהוריד הרבה בקרקע וזה דבר שמאוד קשה לעשות. אך הדבר העיקרי הוא להגדיל את ההיצע ולא בצורה המלאכותית שנעשית היום, בהם בעצם אי אפשר לבנות, כי הקרקע תהיה מוכנה רק עוד כך וכך זמן. צריך לפרסם תכנון. צריך ייעול משמעותי בהליכי התכנון וזה נראה שהולך להיות רק יותר קשה"