הרב ליפשיץ בכנס טרם כניסת השבת
הרב ליפשיץ בכנס טרם כניסת השבתיד לאחים

"אנו מאבדים 500 יהודים מדי יום כתוצאה מההתבוללות הקשה בתפוצות". את הדברים הללו אמר בימים האחרונים יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, שקרא: "אסור שהחינוך היהודי בתפוצות יהיה תחליף לעלייה". דברים אלו שקיבלו הד תקשורתי גדול עומדים בראש קמפיין רחב היקף של הסוכנות היהודית נגד ההתבוללות.

בתגובה לדברים, שיגר יו"ר יד לאחים, הרב שלום דב ליפשיץ, מכתב מיוחד ליו"ר הסוכנות בו נאמר כי הוא מחזק ידיו באשר לעצם העלאת נושא ההתבוללות על סדר היום אולם "מי שחשב שהפתרון להתבוללות בעולם הוא עליית יהודים ארצה – אינו אלא טועה ומטעה. למרבה הבושה, הצער ומגינת הלב, ישראל הפכה זה מכבר לקרקע פורייה להתבוללות נוראית".

הדברים מקבלים גיבוי בעובדות שאין עליהן עוררין: "25 אחוז מאזרחי המדינה הם ערבים ו-10 אחוז בני לאומים אחרים. 80,600 מילדים אלו שאינם יהודים לומדים ומתחנכים בהרמוניה עם ילדים יהודיים. ילדים יהודים רבים בבתי הספר הממלכתיים אינם יודעים מה מייחד אותם כיהודים על פני בני עמים אחרים. כל אותם ילדים מנותקים מכל עניין יהודי ואינם יודעים אפילו את הפסוק 'שמע ישראל' – הפסוק שעמו עלו מיליוני יהודים על המוקד בשואה הנוראית ובמשך הדורות".

ביד לאחים מציינים, כי סקר שפורסם לאחרונה בתקשורת הכללית מגלה כי רוב הציבור החילוני בישראל אינו רואה פסול בנישואי ילדיהם עם בני זוג שאינם יהודים. 53 אחוז מהציבור החילוני הצהירו בתשובה לשאלה כיצד יגיבו אם אחד מילדיהם יבחר בנישואי תערובת, "בעידן של היום, זה פחות חשוב לי והכי חשוב שיהיו מאושרים".

לנוכח הסקר החמור, פרסם יד לאחים מנשרים תחת הכותרת "גזענות או הצלה" שבהם נאמר, בין היתר: "על כולנו להחליט האם ברצוננו להישאר יהודים במולדתנו או להינשא לבני עמים אחרים ולהיעלם מהמפה. אין מדובר בגזענות אלא בשמירה הבסיסית וההכרחית ביותר לקיומנו כעם יהודי. אין מדובר בשנאה כי אם באחריות יהודית". המנשרים מופצים בידי אנשי יד לאחים בכל רחבי הארץ.