השופט בן עטר ז"ל
השופט בן עטר ז"להנהלת בתי המשפט

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, פנתה אל נציב תלונות הציבור על שופטים כבוד השופט בדימוס אליעזר גולדברג, בבקשה לבצע בדיקה בלתי תלויה של הנסיבות הקשורות לטיפול בעניינו של השופט מוריס בן-עטר בתקופה שקדמה להתאבדותו.

הפניה התבצעה בעקבות בקשתו של מנהל בתי המשפט השופט משה גל, אשר פנה אל נשיאת בית המשפט העליון סמוך לתום השבעה על השופט, בבקשה לשקול אפשרות מעין זו.

במערכת בתי המשפט מציינים, כי במהלך הימים לאחר האירוע הטראגי, ערכה נשיאת בית המשפט העליון בדיקה פנימית מקיפה במסגרתה הובא בפנייה חומר עובדתי רב ובכללו חומר הנוגע לאופן הטיפול של הגורמים הרלוונטיים בעניינו של השופט בן-עטר.

בבתי המשפט מציינים, כי לאחר שנבחנו הנתונים השונים והנסיבות הקשורות לדרך הטיפול, הגיעה הנשיאה למסקנה שלא נפל דופי בדרך הטיפול של הגורמים השונים במערכת המשפט, ונראה כי האירוע הטראגי אינו כרוך בהתנהגות או באופן הטיפול של המערכת ובפרט של מנהל בתי המשפט ונשיאת בית המשפט השלום בירושלים כבוד השופטת שולמית דותן.

"יחד עם זאת, מתוך התחשבות בבקשת מנהל בתי המשפט ומתוך מגמה להסיר כל ספק, פנתה הנשיאה כאמור אל השופט בדימוס גולדברג בבקשה לברר את הנושא בתוקף סמכויותיו על פי החוק", נאמר בהודעת הנהלת בתי המשפט.