ניתוח השתלה. אילוסטרציה
ניתוח השתלה. אילוסטרציהפלאש 90

חוקרים פיתחו טכניקה חדשה, ללא ניתוח, של נתיחה שלאחר המוות, העשויה להקטין את הצורך לפתוח את הגופה על מנת לקבוע את סיבת המוות. השיטה החדשה כוללת סורק וכן חתך קטן בצוואר. עד כה נראו תוצאות של 80% דיוק בקביעת סיבת המוות.

נתיחה שלאחר המוות שגרתית כוללת פתיחה ממשית של הגופה, על מנת שהאברים החיוניים של הגוף יוכלו להיבדק. בשיטה זו נגרמת אי נוחות רבה למשפחת הנפטר, והיא מנוגדת לכמה דעות דתיות, ולכן לא תמיד מותרת.

על פי דיווח ברשת BBC השיטה החדשה פותחה על ידי אוניברסיטת לייקסטר. היא כוללת סורק CT או טומוגרפיה המחפשים סימני טראומה פנימיים, שברים וסוגי סרטן. המהלך הבדיקה החדשה נעשה חתך קטן בצוואר הגופה, דרכו מוכנס קטטר לאבי העורקים. דרך הקטטר מוכנסים ראשית אוויר, ולאחר מכן יוד לבן. סורק ה-CT משמש לבחינה מחודשת של בעיות לב.

עדיין ישנו צורך בהרחבת השיטה לבחינה מקיפה של הלב. עד כה שימשה השיטה לבדיקת 33 נפטרים.

ד"ר שרה סאנדרס, מובילת המחקר, אמרה כי ניסויים נוספים יערכו בהמשך השנה על מנת להוכיח יעילות השיטה, והוסיפה כי "זו שיטה מאוד מאוד מיוחדת לנתיחה שלאחר המוות". היא ציינה כי עליהם להוכיח כעת כי השיטה החדשה פועלת באותה היעילות כמו הנתיחה שלאחר המוות הרגילה.

מדובר על שיטה אחת מבין כמה שיטות חדשות המנוסות בכל העולם במטרה לשמש תחליף לנתיחה הקיימת. ד"ר סאנדרס אמרה כי השיטה שלה יכולה להיות מהירה יותר וחסכונית יותר מכל הגישות של המתחרים.