התרים רק של דיעבד. הרב אריאל
התרים רק של דיעבד. הרב אריאלפלאש 90

הרב יעקב אריאל, רבה הראשי של העיר רמת גן, אומר לערוץ 7, כי סוגיית ההפרדה בין בנים ובנות, היא סוגיה מהותית וחשובה שאסור להקל בה ראש, "אני אמנם לא הרב של גבעת שמואל, אבל באופן כללי אני יכול לומר שבעם ישראל המנהג הקבוע הוא שפעילות חברתית וחינוכית תהיה נפרדת בין בנים לבנות, זה עקרון חשוב למרות שאין תמיד איסור להיות במקום שיש נשים, אבל פעילות חברתית וחינוכית משותפת מנוגדת ליהדות".

לדבריו רק במקרים של דיעבד התירו פעילות מעורבת, "יש מקרים חריגים, כמו תנועת נוער מעורבת שהתירו בדיעבד במקרים שבהם היה חשש שבני הנוער ילכו לתנועות נוער אחרת, כפי שפסק הרב ווינברג בשרידי אש שהתיר פעילות כזאת מחשש להתבוללות, הוא הדין גם ביישובים קטנים שם אין אפשרות להקים כיתות נפרדות, ונאלצים לקיים כיתות מעורבות עד כיתה ג' או לכל היותר עד כיתה ה'".

הרב אריאל פוסק שהאידאולוגיה של ההפרדה בין בנים ובנות צריכה להיות נר לעיניהם של כל המחנכים וההורים, "העיקרון צריך להיות שבנים ובנות מתחנכים בנפרד, שמפרידים בין פעילות של גברים ונשים, אמנם אין איסור שהם יהיו במקום אחד, אבל לקיים פעילות קבועה לבנים ובנות זה דבר שעלול להצמיח קשרים לא טובים. כבר שמענו על בני ארבע עשרה וחמש עשרה ששחקו בחבר וחברה זה משחק באש ובמיוחד בבתים שיש שם אינטרנט לא מסונן וטלוויזיה התוצאות עלולות להיות הרות אסון".

רבה של רמת גן סבור שכולם צריכים להתרגל לכך שהחברה היא חברה חד מינית, "כפי שאמרתי אין איסור להיות במקום אחד נשים וגברים אבל בפעילות חברתית וחינוכית המציאות צריכה להיות מציאות חד מינית, כמובן שלא דומה חברה בגן ילדים לחברה בבית הספר ולחברה מבוגרת  יותר אבל ברור שככל שהגיל עולה הבעיות מחמירות".

לדעתו של הרב כשמדובר בגילאים נמוכים מאוד הוא סומך על שיקול הדעת של ההורים, "בגן ילדים לא צריך לעשות עניין, אבל בבית הספר שהוא שש שנתי או שמונה שנתי וודאי שצריך להרגיל שאין חינוך מעורב, רק במקומות שאין ברירה, אפשר מעורב עד כיתה ג' או עד כיתה ה', אבל כשמדובר בגילאים של גן ילדים, פה אני כבר סומך על ההורים שידעו להפעיל את שיקול הדעת".