האקדמיה ללשון העברית
האקדמיה ללשון העבריתאתר האקדמיה

הוועדה למונחי התקשורת, המדיה של האקדמיה ללשון העברית, בראשות פרופ' רפאל ניר, העיתונאי רוביק רוזנטל ושדרן הרדיו איזי מן  קוראים לישראלים להעיר על רשימת הצעות למונחים מתחום התקשורת והמדיה המקוונת.

המונחים יצטרפו כפרק למילון מיוחד למונחי תקשורת שיכלול גם מונחים מתחום הרדיו, העיתונות הכתובה, הטלוויזיה והקולנוע. המונחים המוצעים מבוססים על רשימה שהכין חבר הוועדה, העיתונאי גדי להב. בין המילים המוצעות לקהל הרחב ניתן למצוא את החלופות למילה בלוגר, ציוץ (בטוויטר), SEO, טוקבק, שווק ויראלי ועוד.

טוקבק – קישורית

SEO (קידום אתרים) – מיטוב

ציוץ – שדרון

בלוגר – בלוגאי או רשתונאי

ניוזלטר – דואלון

שווק ויראלי – שווק פל"א (פה לאוזן)

ספוילר - קלקלן

"המונחים העיתונאיים הרווחים בעיתונות המקוונת מושאלים או זהים במקרים רבים לאלו שבעיתונות המודפסת או המשודרת", נכתב בהודעת האקדמיה, "כך למשל מונחים בסיסיים כמו כותרת או פתיח ותפקידים כמו עורך או כתב משמשים בעיתונות המקוונת שימוש זהה לשימושם בעיתונות המסורתית. עם זאת לאמצעִי התקשורת החדש יחסית יש גם רכיבים מיוחדים לו, למשל דרך התצוגה של החומרים והשילוב שאינו בר הפרדה בין התכנים לטכנולוגיה המציגה ומפיצה אותם".

הערות על רשימת המונחים אפשר לשלוח עד פורים י"ד באדר ב' תשע"א, 20.3.2011, למרכזת הוועדה, צביה זמירי, בדואר אלקטרוני [email protected]