בנייה ביו"ש
בנייה ביו"שפלאש 90

בעוד הישראלים מתמקחים על כל סגירת מרפסת ברחבי יהודה ושומרון, בעוד בפועל נמשכת ההקפאה בגושי ההתיישבויות ואף לא מכרז אחד יוצא לאור, ובעוד אל מול כל פחון, צריף ומאהל משוגרים מאות אנשי כוחות ביטחון עם דחפורים להרוס את המבנים ברשות הפלשתינית, כך מסתבר לא מאבדים רגע.

בדו"ח סיכום הרבעון האחרון של שנת 2010 מציגה הלשכה המרכזית הפלשתינית לסטטיסטיקה נתונים על אישורי בנייה נרחבים ברחבי יהודה ושומרון. מסתבר שקיימת עלייה של 27 אחוזים במספר יחידות הדיור שאושרו לבנייה על ידי הרש"פ.

על פי הדו"ח 1,518 רישיונות בנייה הוענקו על ידי הרש"פ, וזאת על פי הפילוח הבא: 843 רישיונות עבור בניינים חדשים, 291 רישיונות עבור תוספות מבנים מורשה, 63 רישיונות עבור תוספות וחלקים קיימים, 287 רישיונות למפרע עבור מבנים קיימים ו-34 רישיונות למפרע עבור הרחבות קיימות של מבנים.

הנתונים מרשימים גם בהתייחס להיקף השטח המורשה לבנייה בעקבות האישורים הללו. מדובר ב-693,500 מטרים רבועים.

כמו כן מדווחת הרש"פ כי המספר הכולל של יחידות הדיור שאושרו הוא 2770, כאשר 2127 מתוכם יחידות דיור חדשות ו 643 אישורים ליחידות דיור קיימות שאושרו למפרע לאחר שנבנו באופן בלתי חוקי.

הנתונים מגלים עליה של 27.5% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2009 במספר הדירות שאושרו, ועלייה של 10.7% בהשוואה לרבעון השלישי של 2010.

אנשי הרש"פ מדגישים כי הנתונים מתייחסים ליהודה ושומרון ולא לרצועת עזה שמשם לא ניתן היה להנפיק נתונים, ולא כולל בנייה באזור ירושלים.

ואנו נוסיף כאן ונדגיש כי מדובר בבנייה שקיבלה את אישורי הרש"פ. נתונים על הבנייה הפיראטית שמעולם לא נשלחו אליה צווי הריסה לא נכללו בדו"ח...