בימין תוקפים את המשטרה בעקבות הודעתה כי צוות בדיקה מטעמה קובע כי באירועי חוות גלעד בשבוע שעבר עשו השוטרים שימוש באמצעי מידתי מאופק ומקצועי. הבסיס החוקי לפעולה היה כדין, צווי ההריסה נחתמו בידי מפקד פיקוד המרכז ועבודת המטה הייתה על פי הנהלים. בראש צוות הבדיקה עמד סגן מפקד מחוז ש"י תת-ניצב שוקי זיסו.

ח"כ אריה אלדד אמר כי "המשטרה התגלתה היום בדיון ועמ"ש לענייני יו"ש בנושא הירי במתישבים בחוות גלעד,לא רק כגוף אלים ומושחת אלא בעיקר כגוף שקרן. תת ניצב במדים מדווח לועדת כנסת דיווח שקרי ברמה העובדתית כשהוא מנסה לחפות על עברינות במדים שהופעלו מטעמים פוליטים.

"לפני עשרות שנים היה השב"כ בדיוק במצב הזה, כשהפך את תרבות השקר לכלי עבודה עיקרי והפעיל אותו לא רק נגד אוייבי ישראל אלא גם נגד קצני צה"ל" - אומר אלדד - "משטרת ישראל היום היא ארגון שתרבות בשקר היא הרוח החיה שלו. השר לביטחון פנים מגבה את תרבות השקר הזאת, ולפיכך שותף מלא באחריות עליה.

"ועד שלא יערפו ראשים במשטרת ישראל, לא תהפוך המשטרה למה שהפך השב"כ לאחר שנערפו ראשי השקרנים העיקריים" - מסכם ח"כ אריה אלדד.

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר כי "מדובר בתרבות של שקר שפוגעת קודם כל במשטרה עצמה. "כולנו ראינו את התמונות" - אומר ח"כ בן ארי - "חבל שהמשטרה מתבצרת ונותנת לעבריינות במדים לגיטימציה".

מנהלת ארגון זכויות האדם ביש"ע, אורית סטרוק מסרה "תמוה מאוד איך יכול קצין משטרה אחד (זיסו) להגיד בבוקר שאין לו מושג מה בדיוק קרה בחוות גלעד, ולהשיב על כל שאלה שנשאל (לדוגמא: למה השוטרים היו ללא תגים, האם הראו צו לפני ההריסה ועוד) במילים 'לא יודע, לא הייתי שם' וכמה שעות אח"כ לפרסם תחקיר בראשותו, בו נטען שהכל שם היה בסדר גמור ולפי הנהלים".

וועד מתיישבי השומרון הגיב לדו"ח המשטרה, "אם את הדו"ח הכין אותו אחד שכתב את התשובה המגומגמת של השר אהרונוביץ', באופן שמתעלם מראיות ועדויות המתיישבים הרי שזה מגביר את הצורך בוועדת בדיקה חיצונית שלא תטייח ותחתור לאמת. הדו"ח מוכיח ניתוק מהעובדות והמציאות ואנו נפעל כדי להוציא את האמת לאור".

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, אמר "אם לאחר כל התמונות והעדויות, כולל אלו שהוצגו היום בועדת החוץ והבטחון, מעיזה המשטרה לטעון שהכל נוהל כיאות, הדבר מוכיח יותר מאלף מונים כי רק ועדת חקירה חיצונית תשיב את אמון הציבור במשטרת ישראל ובדרגי הפיקוד בגופים השונים - כולל בצה"ל.   תרבות השקר והטיוח שנחשפות במשטרה חמורות לא פחות מעצם האחלימות הקשה שהיא הפגינה".

מסיקה הוסיף כי "בפרשה חמורה זו נחצו שני קוים אדומים חסרי תקדים: ירי מאסיבי ומתוכנן של כדורי פלסטיק העלולים לסכן חיים באזרחים יהודים, קל וחומר כשבמקרה זה האזרחים לא נקטו כל אלימות. הקו האדום השני הוא נורמת השקרים בדיווחי המשטרה, שנחשפה במלוא כיעורה כשפורסמו הסרטים והצמונות המוכיחים ההיהפך משנטען ע"י פיקוד המשטרה: ירי כדורי פלסטיק ולא צבע, ירי על אזרחים תמימים ותקיפות חמורות ללא כל סיכון או איום של השוטרים היורים".