נתניהו
נתניהופלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ועדת הביקורת של הכנסת ח"כ יואל חסון סיכמו הערב, לאחר שיחה שנערכה בין השניים, כי ראש הממשלה ישתתף מחר בדיון בוועדה לביקורת המדינה בנושא הכבאות.

חסון אמר לראש הממשלה כי יבטיח שהדיון יהיה מכובד, ענייני וללא הפרעות כראוי לדיון חשוב זה בהשתתפות המוזמנים. ראש הממשלה קיבל את עצת חה"כ חסון לקיים בלשכתו מפגש מקדים במעמד כל המשפחות.

בימים האחרונים התברר לאנשי לשכת ראש הממשלה כי בני משפחות הנספים מתכוונים להשתתף בדיון ולמתוח ביקורת על תפקודו של ראש הממשלה וחברי ממשלתו ועל חלקם במחדלי השריפה. בלשכת נתניהו הבהירו כי לא יאפשרו את השתתפותו של ראש הממשלה בדיון שנועד לעסוק בדו"ח שממילא לא עוסק במחדלי השריפה בכרמל, אם תינתן בו במה נרחבת למשפחות הנספים.

נתניהו הוזמן לדיון בנושא בוועדה לביקורת המדינה בכנסת, אך בלשכתו הביעו היום חשש כי יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ יואל חסון (קדימה), מתכנן להפוך את הדיון המקצועי לכלי לניגוח ראש הממשלה בידי האופוזיציה, באמצעות המשפחות השכולות.

ח"כ חסון אמר בתגובה כי "לא מתנהל איתי שום מו"מ על הגעת משפחות שכולות לדיון ואין לי שום כוונה לנהל מו"מ על סוג ומספר המשפחות השכולות שרוה"מ מוכן שיגיעו לדיון. אין לי כוונה לעשות הפרד ומשול בין המשפחות, לא אבחר נציגים מבין המשפחות שלא על דעתן ולא מטעמן, ואני בוודאי לא מתכוון לחתור תחת העיקרון הבסיסי של דיונים פתוחים בכנסת השקופים לעיני כל, ומאפשרים השתתפות כל הגורמים הרלונטיים. זו עזות מצח לטעון שהמשפחות השכולות אינן רלוונטיות לדיון ויש לתהות מדוע משקיעה לשכת רוה"מ כל כך הרבה מאמצים בניסיון לקבוע את סדרי הדיון עליו ידעה שבועות מראש. הדיון מחר יתקיים באופן ענייני ומכובד כראוי לנושא בהשתתפות כל מי שהוזמן".

כאמור, הערב סוכם כי נתניהו ישתתף בדיון.

דני רוזן, בן זוגה של תנ"צ אהובה תומר, שנספתה באסון הכרמל, אמר הערב כי אם ראש הממשלה, בנימין נתניהו חושש לבוא לשדה הקרב, מן הראוי שיידע שמנהיגותו מוטלת בספק, ויימצא מולו מאבק נחוש ומתמיד לחשיפת האחראים לאסון הכרמל, וסילוקם מניהול המדינה.