זה קרה בשבת האחרונה כאשר קבוצת מתפללים יצאה מתפילת שחרית במתחם שמעון הצדיק שבירושלים. מבית הספר הערבי הסמוך הגיחו עשרות בני נוער ערבים והחלו מיידים אבנים לעבר המתפללים. אחת האבנים פגעה בפניו של מרדכי מזרחי שהיה במקום עם בתו בת ה-12, שברה לו את הלסת וכמעט עקרה את עינו. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עמו על האירוע ועל ההתייחסות התמוהה שקיבל מהמשטרה.

"אנחנו מגיעים למקום כל שבת", הוא מספר. "זה היה מארב של שלושים נערים ערבים שזרקו אבנים. הם פגעו לי בעין ובלחי". בתו של מרדכי נמלטה מהמקום כשהיא מבוהלת, ואילו הוא, פצוע ושותת דם רץ לעמדת מג"ב וממנה נמלט, לא לפני ששמע את הלוחמים טוענים כלפיו שהוא התחיל במהומה, ומנגד מדווחים לעמיתיהם שבמקום 'אין פצועים'.

מהמקום עבר מרדכי לבית החולים 'ביקור חולים' שבמרכז ירושלים, שם הובחנה פגיעה חמורה בפניו, בין השאר שבר בלסתו. לפי שעה הורה הרופא למרדכי להמתין לבדיקות שייערכו ביום חמישי ובהן ייקבע אם הוא כשיר לעבור ניתוח.

בראיון מספר מרדכי על ההליכים הבירוקראטיים שנדרש להם כאשר הגיע להתלונן על הפגיעה בפניו. "אמרו לי להתלונן ויהיה בסדר", הוא מספר אך לא יודע לספר על פתרון מעשי בשטח שכן שום כוח משטרתי לא נשלח לעצור את הפורעים.

בעקבות התקרית שוחחנו גם עם יהונתן יוסף, מראשי הישוב היהודי ב'שמעון הצדיק'. הוא מספר על מנהל קבר שמעון הצדיק, נורי חנניה, שיצר קשר עם המשטרה בעקבות האירוע וביקש שהחוקרים יגיעו לגבות ממרדכי עדות בבית החולים או בביתו, ושלא יטרידו אדם פצוע לבוא אל תחנת המשטרה. "קצין בתחנת שלם אמר לו 'מה אתם עושים עניין מכל דבר קטן'. לזה הם קוראים דבר קטן. אם זה דבר קטן מה זה דבר גדול? למה מחכים?", הוא שואל.

לדבריו, "השינוי הרע החל כשעיריית ירושלים העבירה למקום בית ספר תיכון לנערים ערבים. עד עכשיו היה במקום בית ספר לבנות שמטבע הדברים פחות משתוללות, והתוצאות לא איחרו לבוא".

יוסף מצטרף לדבריו של מרדכי על פגיעות חוזרות ונשנות של ערביי האזור ביהודי השכונה. "אחרי מסכת של תקיפות והטרדות ", הוא מספר, "המשטרה הציבה סוכנת סמויה לא מזמן ושישה ערבים נפלו בפיתיון. היא ישבה בתחנת האוטובוס מחופשת למתיישבת, והם הגיעו למקום, הטרידו אותה והשליכו עליה אבנים. באירוע הזה נעצרו שישה. אני עדיין לא יודע מה יצא מהמעצר הזה. עד היום ידוע לנו רק על העמדה אחת לדין. מדובר ברפיון של משטרת ירושלים ותחנת שלם".

יוסף ממליץ להכיר את מסכת ההטרדות וההתנכלויות על פי סרטוני 'יוטיוב'. "למשטרה יש שקט מוחלט מצד היהודים לאחר שהרבנים הורו שלא להרים יד, ומהעבר השני יש מהומות".

דוגמא נוספת לאווירה המתלהטת במקום מציג יוסף מאירועי יום שישי האחרון כאשר משטרת ירושלים התירה למפגינים הערבים והאנרכיסטים לקיים את ההפגנה הקבועה שלהם מול בתי היהודים ולא רק מחוץ לשכונה. "הם ניצלו את הפרצה הזו ונכנסו לבתים. הם אפילו מתפארים בזה ומראים את זה באתרים שלהם. אין ספק שאם ההתפרצות הזו לבתים הייתה במקום אחר זה היה מסתיים במעצרים".

האירוע ביום שישי הסתיים בהדיפה של תושבי השכונה היהודים את המפגינים לאחר שנערכו מראש בבתים, היערכות שהתאפשרה לנוכח המידע אודות האישורים שניתנו למפגינים להתקרב לבתים עצמם.

לנוכח כל זאת קורא יוסף לעיריית ירושלים לבטל את הקצאת מבנה בית הספר לטובת התיכון הערבי מאחר והפך למוקד פגיעה סביבתי, "וכעונש להעביר אותו ליהודים".

"יש לימין ולדתיים במועצת ירושלים רוב כדי לבטל את ההקצאה הזו", הוא קובע, וכבר מחר בכוונתו לקיים סיור מיוחד לחברי מועצת העיר במקום בכדי לזרז הליך של החזרת התיכון הערבי למקומו. יוסף מקווה שדי בידיעה שמא יילקח המבנה מהנהלת בית הספר בכדי שזו תדאג לפקח על תלמידיה.

"החשש שלי הוא שראש העירייה ברקת לא יביא את העניין לסדר. אבל אם הוא יביא יש סיכוי שנצליח".