הרב הלפרין מעיריית י-ם בשמעון הצדיקחדשות 24

חבר מועצת העיר ירושלים ומחזיק תיק התשתיות, הרב יעקב הלפרין (אגודת ישראל) סייר היום בליווי נציגי העירייה במתחם שמעון הצדיק, בעקבות פציעתו של האברך מרדכי מזרחי במקום בשבת האחרונה.

לסיור התלווה הרב יוסף שווינגר מנכ"ל הרשות לפיתוח המקומות הקדושים שהסביר על המצוקות הבטחוניות וההצקות הקבועות למתפללי הציון הקדוש מביה"ס הערבי הממומן ומצוי באחריות עיריית ירושלים. האברך הרב מרדכי מזרחי הגיע אף הוא במהלך הסיור וסיפר את שעבר עליו.

במהלך הסיור אמר הרב הלפרין, כי "סיירתי בשמעון הצדיק וראיתי את הפצוע מהשבת האחרונה, אני חושב שחייבים להעמיק כאן את הבטחון מדובר במרכז ירושלים, בתוך תוכה של ירושלים".

לדבריו, "חייבים להציב כאן מצלמות למנוע ולזהות פורעים, הרעיון להקצות בי"ס לנערים ערבים  היה לא טוב, אני חושב שהמשטרה לא נוקטת באמצעים בכלל, וגם אם פונים אליהם ומתלוננים, אז הם מתלוננים 'מדוע באים להתלונן כביכול על כל שטות', מה זה נקרא לא שטות?, שיירצח פה יהודי?! אני חושב שצריכים לצעוק  היום לבקש ,להתחנן, להסביר, ולפעול בכל דרך העומדת לרשותנו בעיריית ירושלים על מנת לחזק כאן את הבטחון".

בסיום הסיור הוחלט לפנות ובהקדם לכל הגורמים ובראשם ליו"ר ועדת הפנים ח"כ דוד אזולאי (ש"ס) ולמפקד המחוז ניצב אהרון פרנקו בכדי שיפעלו להגברת בטחונם האישי של המתפללים.