חיילים
חיילים

עו"ד ישראל כספי לוחם מהקרב מג'נין וחבר בנציגות הלוחמים והמשפחות השכולות של הקרב בג'נין, טוען בראיון ערוץ 7 כי מדינת ישראל הפקירה את לוחמי ג'נין.

"לאחר שנכשלנו במאבק באלפיים ושלוש למנוע את הקרנת הסרט שמציג אותנו כפושעים, פנינו בתביעת לשון הרע כנגד בכרי, לצערי השופטת מיכל נדב הודתה שיש כאן לשון הרע, אבל זיכתה את בכרי בגלל היבטים פרוצדוראליים, כאילו מדובר בהטחת לשון הרע על ציבור, אנחנו מקוים שבית המשפט העליון יהפוך את ההחלטה ושבכרי ישלם את המחיר על פשעיו".

עו"ד כספי, מאשים את המדינה שידעה לגייס את החיילים בצווי שמונה, אבל לא ידעה להגן עליהם בכל התהליך המשפטי, "אנחנו הלוחמים, מתהלכים כבר שמונה שנים עם תחושה קשה מאוד ולא נוחה, שבעצם הופקרנו, הכושי עשה את שלו, המדינה ידעה לתת לנו צווי שמונה ולגייס אותנו באלפיים ושתיים לקרב הקשה, קרב שבו איבדנו חברים רבים ועוד רבים שנפצעו, התהלכנו במשך השנים עם אות קין, בסרט שהציג אותנו כנאצים ופתאום נותרנו לבד, איפה הפרקליטות הצבאית, איפה הצבא, כלום, אף אחד לא התגייס לעמוד לצידנו, כל ההליך המשפטי מומן על חשבוננו".

לדבריו לכל אורך השנים הם קיבלו תשובות תמוהות ומקוממות מהצבא, "זה נושא קשה וכאוב, לכל אורך השנים לא הייתה שום הבנה מהפרקליטות שהם צריכים להגן עלינו, קצינים בכירים בפרקליטות הצבאית אמרו לנו שהם לא חייבים להגן עלינו, הם לא הרגישו שום מחויבות להגן על החיילים ששילמו מחיר כבד מאוד, אחרי שהיקזנו את דמנו הם אומרים לנו שהם לא מייצגים אותנו, צה"ל לא הבין אז ולא מבין היום שצריך להגן על לוחמי ישראל".

עו"ד ישראל כספי מציין שאם האכזבה מהצבא הייתה עמוקה, האכזבה ממערכת המשפט היא כפולה ומכופלת, כלשונו. "אנחנו נותרנו מול בכרי בודדים במערכה, האכזבה ממערכת המשפט בישראל היא קשה משאול, נדהמנו אתמול לשמוע הצעה מבית המשפט העליון מהשופטת מרים נאור שמציעה לבכרי שיתנצל בפנינו, שיאמר שזה לא סרט דוקומנטארי ובזה לסיים את הפרשה. לא ייתכן שאדם שפעל בשרות האויב, קיבל כסף מהרשות הפלשתינית כדי להציג אותנו כפושעי מלחמה שיורים בנשים וילדים, שדורסים אנשים חיים בטנקים ולשים את גופם כמו בצק, שאדם כזה ייפטר בהתנצלות, איך ייתכן שבמדינת ישראל מערכת המשפט מפנה כתף קרה ללוחמים, מדוע החברה לא מגבה את הלוחמים. אני משוכנע שאם בנה של השופטת היה חייל בקרב בג'נין, והיו מעלילים עליו שהוא נאצי, השופטת לא הייתה מסתפקת בהתנצלות מפיו של יוצר הסרט".