בקעת הירדן
בקעת הירדן

בתגובה לדבריו אתמול של ראש הממשלה נתניהו ולפיהם בכל הסדר עתידי יישאר צה"ל בבקעת הירדן מבהיר ראש ממשלת הרש"פ, סלאם פיאד כי אין בכוונת ההנהגה הפלשתינית לוותר על הבקעה כפי שלא יוותרו שם על כל שטחי יהודה ושומרון במלואם.

את הדברים אמר פיאד במהלך סיור שקיים בעיר שכם.

לדבריו מדינה פלשתינית לא תיכון ללא בקעת הירדן שאותה הוא רואה כחלק בלתי נפרד מהאדמה הפלשתינית שנכבשה ב-67'. "בקעת הירדן שייכת לנו בדיוק כמו מזרח ירושלים", אמר.

כאמור, דברים אלה נאמרים בתגובה לדבריו של נתניהו ולפיהם בכל הסדר מדיני עתידי תישאר נוכחות צה"לית בבקעת הירדן. יצוין כי דברים אלה מקבלים פרשנויות שונות בהן הסכמה לכאורה של נתניהו להגיע להסדר שיכלול עקירה של כל הישובים ביהודה ושומרון והשארתם של מספר מוצבים צה"ליים בודדים ברצועה על מנת לפקח על האיום הביטחוני הצפוי לעלות מהמדינה הפלשתינית באם תקום.

בהקשר זה ראוי להזכיר כי באחרונה שבים גורמים בסביבת נתניהו ומציינים את החשש הביטחוני כגורם מכריע בשיקוליו של נתניהו מול הלחצים להקמת מדינה פלשתינית. אמירות מעין אלה מחזקות את הפרשנות הזו לדבריו של נתניהו אתמול בבקעה.

כאן המקום להוסיף ולהזכיר את הפרסומים האחרונים לקראת נסיעתו הקרובה של נתניהו לוושינגטון ולפיהם בכוונתו להציג תכנית מדינית חדשה שתכלול הקמת מדינה פלשתינית בשלבים. תכנית זו, כך על פי הדיווחים, צפויה לכלול העברת שטח נוסף משליטה ישראלית לידי הפלשתינים, הכרה במדינה פלשתינית זמנית, מיקוד הבנייה ביו"ש רק בגושי ההתיישבות והקפאה מוחלטת של הבניה היהודית בשאר חלקי יהודה ושומרון.