בימים האחרונים ביקר במכינה הקדם צבאית "מעוז" בעיר לוד, אל"מ אמיר אבולעפיה מפקד חטיבת הנח"ל. המח"ט הגיע למכינה כדי לחזק את הקשר בין התלמידים לחטיבת הנח"ל, והביע בביקור את רצונו לראות יותר תלמידי מכינות מתגייסים לחטיבתו לפלוגות הסיירת שלה.

את פניו של המח"ט קבלו ראש המכינה הרב עוזיאל חובב ומנכ"ל המכינה אהרון אטיאס, יחד עם תלמידי המכינה שרקדו ממושכות עם המח"ט בבית המדרש ושרו את הפסוק "שומרים הפקד לעירך כל היום וכל הלילה". המח"ט היה נרגש מאד מקבלת הפנים ומהריקודים איתו. בדברי קבלת הפנים אמר הרב חובב כי "אנחנו מקבלים בברכה את מח"ט הנח"ל ששמו הולך לפניו בצה"ל ושרבים צופים לו עתיד מזהיר בהמשך דרכו. מעבר לכך אנו מנסים לייסד מתוך תלמידי המכינה גרעין נח"ל משימתי שייכנס אל תוך העיר לוד ויפעל ברחבי העיר יחד עם המכינה ומתוך רוחה של המכינה". הרב חובב סיפר לאורח על הפעילות החברתית הרבה שמפעילים תלמידי המכינה ועל הקשר החם שנוצר בין תושבי שכונת רמת אשכול לתלמידי המכינה.

כשמגיעים לשכונת רמת אשכול בעיר לוד, מבינים כמה עבודה וכמה עמל יש לנו עוד כחברה לעמול ולעשות. ראוי שדגל ישראל יונף בשכונה בגאון

המח"ט שדיבר אחרי הרב חובב הביע את הערכתו הרבה על פעילות המכינה בעיר ואמר, "כשמגיעים לשכונת רמת אשכול בעיר לוד, מבינים כמה עבודה וכמה עמל יש לנו עוד כחברה לעמול ולעשות. ראוי שדגל ישראל יונף בשכונה בגאון, אני אומר זאת לא מתוך התנשאות על התושבים הערביים שגרים כאן אלא מתוך ההבנה שזו עיר ישראלית. לכן אני גם מאד מעריך את הרצון של המכינה לחבר אותנו כחטיבת הנח"ל אל המפעל האדיר שאתם עושים כאן בשכונה".

אחרי דברי ההקדמה סקר המח"ט בפני תלמידי המכינה את התהפוכות שעוברות על העולם הערבי ואת ההשלכות האפשריות של דמוקרטיזיצייה במדינות ערב על ישראל. בהקשר לכך התייחס המח"ט לתפקידה הבעייתי של איראן באזורנו ועל השפעתה על גורמים שנמצאים במגע ישיר עם ישראל כארגון החיזבאללה בלבנון ותנועת החמאס בעזה.

בהמשך התייחס המח"ט לשאלות התלמידים בנוגע לגיוס לצה"ל תוך כדי שהוא מציין כי לדעתו כל חייל תורם בין אם הוא מתגייס לחייל קרבי או לחייל תומך לחימה. אמיר אבועלפיה גם דיבר על השילוב שבין חיי מפקד וקצין בצבא לבין חיי משפחה, זאת כתשובה לשאלת אחד מתלמידי המכינה, בהקשר לכך הוא הסביר לתלמידים עד כמה מקומו של הבית משמעותי לקצין ועד כמה אשתו של קצין ראויה להערכה ומהווה עזר ממשי כנגדו. את הפגישה חתם המח"ט באמירה כי "לתחושתי יש בשנים האחרונות התחדשות גדולה בקרב הנוער. אני חש התעוררות של רוח לאומית בריאה בכל מוסד חינוכי בו אני מרצה בין אם מדובר במוסד דתי או במוסד חילוני. יש רוח חדשה שמפעמת. אני כמח"ט יוצא הרבה פעמים מחוזק מאד משיחות עם חיילים שלי או משיחות עם בני נוער. העוצמה שלהם נותנת גם לי כמח"ט יותר כוח".