ראש העיר ירושלים בחנוכת המע"ש
ראש העיר ירושלים בחנוכת המע"שצילום: גד שקד

שר הרווחה משה כחלון, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, הראשל"צ הרב שלמה עמאר וראש העיר ירושלים ניר ברקת, חנכו את מרכז התעסוקה השיקומי של 'עלי שיח' בירושלים. באירוע המרגש חולקו אותות הוקרה לגופים המעסיקים את בעלי הצרכים המיוחדים. עובדים סוציאליים שסייעו להקים את מרכז המע"ש המפואר, שלחו את ברכתם והודיעו כי נבצר מהם להגיע בשל שביתת העו"סים.

הראשל"צ הרב שלמה עמאר קבע מזוזה בפתח המרכז. שר הרווחה ברך את עובדי המע"ש והמעסיקים, שיבח את פעולתם של ראשי העמותה והתייחס בדבריו לשינוי האסטרטגי המבורך בטיפול הרשויות כלפי הציבור החרדי. כחלון התייחס גם לשביתת העובדים הסוציאליים ואמר כי "אנחנו נסייע להם, אני שמח שיש הסכמה שקבוצת האנשים החשובה הזאת צריכה לקבל שיפור במשכורת והחלשים שביניהם צריכים לקבל יותר, אנחנו בכיוון הזה ונקווה שבע"ה נעשה הכול שהעניין הזה יסתיים".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בדבריו, כי המפנה בהתייחסות לילד המיוחד במגזר החרדי הושג בזכות הפעילות הברוכה של ראשי 'עלי שיח' ומסירותם המיוחדת בתחום. ליצמן הביע דעתו בעד מאבק העו"סים ואמר כי "יש להכיר באלו העוסקים בתחום הכה חשוב של העבודה הסוציאלית ולהביא לשיפור תנאיהם לאלתר". ראש העיר ירושלים סיפר כי בכל פעם שהוא רואה את הפעילות הוא נפעם ומופתע מחדש "הכול כאן כ"כ יפה מסודר ומושקע, הנתינה שלכם מחממת את הלב"

"תלמיד" במכללת עלי שיח בפגישה עם ראש העיר, צילום: גד שקד

"זאת רק ההתחלה!", הבטיח הרב חיים פרקל מנכ"ל ויוזם 'עלי שיח'. פרקל סיפר לנוכחים כי התוכניות להרחבה כבר מוכנות וכי בקיץ הקרוב צפוי המרכז להיות מלא עד אפס מקום, הוא רתם את אנשי הביטוח הלאומי וקרן "שלם" שסייעו במימון ההקמה להוסיף ולהרחיב את המקום.

במרכז החדש הושקעו כחמישה מיליון שקלים, והוא כולל אגף לאוטיסטים, היחיד שהוקם עד כה לאוטיסטים חרדים ודתיים. באירוע השתתפו אנשי עסקים המפעילים את בעלי הצרכים המיוחדים במגוון עבודות בהתאם לרמתם, הם משלמים לעובדים שכר מינימום מותאם ע"פ חוק. אותות הוקרה למעסיקים חולקו בין השאר למנהל הלוגיסטיקה של "יד שרה", ליחיאל אמויאל מנכ"ל ערבים - מפעילת השירות האזרחי בציבור החרדי, וכן למפעילים נוספים.

פריטים המיוצרים ונארזים במרכז החדש צילום: גד שקד