לא אקסטריטוריאלי. בסיס צה"ל
לא אקסטריטוריאלי. בסיס צה"לפלאש 90

ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ דוד אזולאי, המשיכה להכין היום את הצעת החוק למניעת מפגעי אסבסט לקריאה שנייה ושלישית. מדובר בהצעת חוק מקיפה שתסדיר את ההיבטים השונים של הטיפול באסבסט ברמה הלאומית.

במהלך הדיון נתגלעה מחלוקת בין נציגי מערכת הביטחון לבין נציגי המשרד להגנת הסביבה. נציגי המשרד להגנת הסביבה, מבקשים בהצעת החוק, לאפשר לממונה אסבסט להיכנס גם למוסדות של מערכת הביטחון, על מנת לבצע את תפקידו על פי החוק. נציגי מערכת הביטחון מתנגדים לכניסת ממוני אסבסט למוסדותיהם בטענה שפעולתם המקצועית עלולה לחשוף סודות של מערכת הביטחון.

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, שנכח בדיון, אמר כי לדעתו מערכת הביטחון לא צריכה להיות אקסטריטוריאלית וכי גם היא צריכה להיות כפופה לחקיקה הסביבתית. "מערכת הביטחון שולטת על מחצית משטח המדינה. אם רוצים שכל זה יהיה אקסטריטוריאלי, לא אהיה אחראי, כשר, למפגעים הסביבתיים של מערכת הביטחון. הפקחים שלי לא יעמדו בתור בכניסות לש.ג. במצב כזה, משרד הביטחון יהיה אחראי לכל התביעות הסביבתיות והנזיקיות נגד מערכת הביטחון. לא אהיה אחראי על הצבא מבחינה סביבתית". ח"כ דוד אזולאי, יו"ר הועדה, חיזק את ידי השר ואמר כי לא יתכן שמערכת הביטחון תוחרג מהחקיקה הסביבתית של מדינת ישראל.

ח"כ אזולאי, הודיע לנציגי מערכת הביטחון, משרד המשפטים והמשרד להגנת הסביבה כי עליהם להגיע להסכמות עד יום שני. במידה ומשרדי הממשלה לא יגיעו להסכמה, הועדה תכריע כעמדת השר להגנת הסביבה.