לקראת כנס ירושלים השמיני שייערך בימים שלישי ורביעי, הקרובים, ט'-י' באדר ב' תשע"א, 15-16 במרץ 2011, ערוץ 7 שוחח עם מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, על הפאנל בו יהיה שותף - "תקשורת ויהדות – האם לעיתונאי הדתי יש נאמנות כפולה?".

שקלאר מבהיר כי אין סתירה כלל בין היהדות לתקשורת, "אני לא רואה בעיה מיוחדת בין היותינו שומרי תורה, לעולם התקשורת, להיפך, אני חושב שהתקשורת הוא כלי שבאמצעותו אתה צריך להשמיע קולות במובן הזה של 'קול המון כקול ש-ד-י'. השאלה העיקרית היא איזה קול ישמע. כשאתה מגיע לתפקיד כלשהו בתקשורת המבחן הוא האם אתה משמיע את הקולות הראויים ובעיניי קול ראוי זה קול שמציג מורכבות, קול שמחפש משמעות".

שקלאר פורש את משנתו אודות הסדרות שישקיע בהן, "אני לא אייצר תכנית רק כדי להעביר את הזמן, אלא אצור תכניות בעלי ערך, שיתנו ביטוי לרבדים העמוקים יותר בחיינו. אייצר סרטים דוקומנטריים שיתנו לאנשים תובנות על עצם הקיום שלהם, שיגבירו את הזיקה והשייכות ליהדות, לארץ ולמדינה, שיגרמו לאנשים להיות יותר מעורבים ואכפתים בכל מה שקורה במדינה ובתרבות".

"היתה הצבעה לייצר סרט על גידול החזירים בארץ  - איך החברה מתמודדת עם זה מצד הזהות היהודית ולהביא את שני הצדדים והיתה לי דילמה האם להשקיע בסרט כשה. בסוף החלטתי שאני לא מפיק את התכנית הזו. לעומת זאת אנחנו משדרים תכנית על פרשת שבוע לאחר כניסת שבת, כדי ליצר זיקה גם לאותם אלו שלא שומרים תורה ומצוות".

"אני לא משרת רק את הסקטור הדתי", אומר שקלאר, "אני רוצה שהשיח של החברה יהיה שיח ישראלי יהודי ולכן אני מייצר תכניות המתאימות לערב שבת שיתנו אופי יותר מיוחד ואדם שפותח טלויזיה בערב שבת וחג, ירגיש את השבת והחג על ידי תכנית שעוסקת בפרשת שבוע".

שקלאר מסביר כי מטרת רשות השידור היא ליצר אלטרנטיבה ל'אין', כלשונו, של הרשות השניה, "אנחנו רוצים לייצר תקשורת אלטרנטיבית לתקשורת המסחרית שבראש מעייניה זה למקסם כמה שיותר את ההכנסות שלהם ולשם כך כל האמצעים כשרים, והם יוצרים טלויזיה ותרבות של 'אין' אחד גדול".