סילבן שלום
סילבן שלוםפלאש 90

המשנה לראש הממשלה השר סילבן שלום קורא להטיל עונש מוות על המחבלים שבצעו את הטבח באיתמר. השר שלום השמיע את הדברים בפתיחת ועידת הנגב המתקיימת באילת.

לדבריו, "המחבלים שעשו את מעשה העוולה באיתמר בליל שבת הם בני מוות. אנחנו עושים הכל כדי לתפוס אותם ולמצות אתם את הדין כשהם יתפסו. אנחנו עושים הכל כדי להרתיע. אנחנו יכולים להפעיל את העונש הזה לא רק כדי להרתיע אלא גם כי יש מקרים שאומרים עד כאן".

השר שלום התייחס בנאום הפתיחה גם לסוגיית המסתננים, ואמר "אפעל בדחיפות להאצת הגדר על מנת להציל את העיר אילת. כמות המסתננים הגדולה מאיימת על עתידה. עד סוף השנה הנוכחית יושלמו בניית 100 הקילומטרים הראשונים מתוך 210 ק"מ. במיוחד בעת הזו כאשר המשטר במצרים מתחלף  וחוסר היציבות שולט באזורינו הגדר הינה קריטית להגנה על העיר אילת מפני חוליות טרור וכמובן מפני גלי המסתננים האדירים המציפים את העיר".

השר ציין כי הוא מכיר ומטפל בבעיית המסתננים כבר תקופה ארוכה ובעקבות פנייתו לשר הפנים, אלי ישי, בוטל נוהל שהנהיג משרד הפנים לפיו הוגבלה שהות המסתננים לתחום הנמצא דרומית לגדרה או צפונית לחדרה דבר אשר פגע קשות בישובי הפריפריה. ביטול הנוהל הביא לפיזור המסתננים והקל במעט על ריכוזם בערי הדרום.

מדי יום חודרים לישראל מגבול מצרים בין 100 ל-200 מסתננים. רובם המכריע הם מהגרי עבודה שמתחזים לפליטים מדארפור. מתוך 1,500 מסתננים שנתפסו על ידי הרשויות, רק 80 הם פליטים מאזורי מלחמה וכל השאר באו לחפש את עתידם הכלכלי בישראל. המסתננים מהווים כיום כ- 13% מאוכלוסיית העיר אילת.