ילדי העובדים הזרים
ילדי העובדים הזריםצילום: פלאש 90

רשות האוכלוסין וההגירה החלה בסוף השבוע האחרון ביישום החלטת הממשלה לפיה משפחות עובדים זרים שהינם שוהים בלתי חוקיים יוחזרו לארצם, גם אם מדובר במשפחות עם ילדים.

במהלך סוף השבוע, החלו ברשות האוכלוסין וההגירה בביצוע אכיפת החלטת הממשלה ואמש הוטסו חזרה לניגריה אם וביתה שנולדה בישראל. האם, אזרחית ניגריה, נכנסה לישראל בספטמבר 2009 כתיירת במסגרת קבוצת צליינים שהגיעו לביקור בישראל. הקבוצה עזבה את ישראל, אך האישה עזבה את הקבוצה ולאחר זמן קצר הגישה בקשה למקלט. בקשתה נדחתה אך היא נותרה בישראל. בספטמבר האחרון ילדה את ביתה בישראל והמשיכה את חייה בארץ מבלי שמעמדה הוסדר.

האם ובתה נעצרו כאמור במהלך סוף השבוע ולאחר 72 שעות בהן שהו במתקן בנתב"ג שעבר הסבה לאכלוס משפחות עם ילדים, היא עברה שימוע, הובאה בפני שופט והוחזרה לניגריה, שם מתגוררים בעלה ומשפחתה.

כזכור, לפני כשבוע הודיע שר הפנים, אלי ישי, כי הגירוש יצא לדרך, אך דחה במספר חודשים את יישומו על משפחות שילדיהם לומדים במערכת החינוך בישראל.

"עד היום לא יכולנו לפעול משום שלא היה מתקן ראוי לכך, ואני לא אשים משפחות עם ילדים במקום לא ראוי ולא ידידותי. ברגע שהמתקן מוכן אני מחויב לעצור את הסחף, גם אם זה הופך אותי ללא פופולארי ולא נחמד", אמר השר ישי.

לדבריו, "לאחר בחינת נתוני השטח - בהם מספר הפקחים, מגבלות כוח האדם והמתקנים שעומדים לרשותנו - הוחלט לפעול בצורה שגם תקל על המשפחות וגם תעביר מסר לעולם, לפיו מדינת ישראל היא מדינת חוק מתוקנת וחוקים ייאכפו".