במושב השביעי בכנס ירושלים העוסק בנושא "השכרת דירות – למי? מהו האידיאל? ומהן ההשלכות של מכתב הרבנים", אמר ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), "ארץ ישראל היא לא מקלט, אלא מקום מיועד לעם היהודי לתפוצותיו. אם לא היה איום קק"ל לא היה מחוקק שאסור למכור קרקעות למי שאינו יהודי ולא היה יוצא מכתב רבנים. איננו גזענים ולא שונאים זרים, אלא זה איום על העם היהודי".

רבה של צפת, הרב שמואל אליהו אמר, "מכתב הרבנים עובד ומשפיע. הדבר שהכי מטריד אותי זה המקום של העיתונות בשתי נקודות. היו כמה סקרים שלימדו ש-74% תומכים במכתב, ואם אתה קורא בתקשורת אז 100% נגד. שאלתי עיתונאים בעניין והם אמרו שגם הם מסכימים אבל מפחדים לומר".

"הדבר השני", אמר הרב אליהו, "זה ההשתלטות הערבית. נכון להיות שתי עסקאות בצפת עומדים על סף הכרעה שעל דירה ששוה 2.5 מליון הם מציעים 5 מליון, וזה כל הזמן מחדש".

סגן נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה, פרופ’ מרדכי קרמניצר אמר, "ישראל היא מדינת לאום של העם היהודי אבל היא גם מדינה דמוקרטית. המדינה תתאבד אם היא תלך בדרך הגזענית והקיצונית לוותר על הדמוקרטיות שבה. זהו נכס אסטרטגי ראשון במעלה של המדינה".

"מדינה שמכריזה מלחמה על המיעוט האזרחי שחי בה לא תשרוד. להגיד על כל הערבים שהם אויבים".

הרב מיכאל מלכיאור, "אם ח"כ בן ארי היה מגיע לשבו האפרטהייד באוניברסיטאות בעולם, אז זה היה מחזק אותם".

"אם הציבור יבחר אז יכול להיות ראש ממשלה ערבי".

בהמשך הדיון הטיח ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) דברים כנגד פרופ' קרמניצר, "קרמניצר הוא הצביעות השמאלנית במיטבה. עיתונאי ערבי פרסם בהארץ שאסור למכור דירות ליהודים ורק אנחנו צריכים להיות הומנים".