תימשך הריסת המצבות הפיקטיביות של התנועה האיסלאמית בירושלים, לאחר שההריסה נעצרה לאחרונה מסיבות לא ברורות.

למרות החלטות בית המשפט ובג"צ לפיהן יש להרוס את המצבות הפיקטיביות שנבנו בסמוך לבית הקברות המוסלמי בממילא ע"י  התנועה האסלאמית, נעצרה העבודה למשך שבועות ארוכים.  

לפורום המשפטי הגיע מידע לפיו מינהל מקרקעי ישראל הוא שנתן את ההנחיה לעצור את הרס הקברים הפיקטיביים.  נציגת הפורום המשפטי עו"ד הילה כהן פנתה למנכ"ל המינהל ירון ביבי ואמרה כי "אם אכן כך הוא הדבר, הרי שיש בכך פגיעה קשה ומשמעותית בשלטון החוק, במיוחד לאחר שבית המשפט כבר פסק כי על המדינה והעירייה להמשיך לבצע תפקידם בבית הקברות... אנו מבקשים בזאת לוודא כי מנהל מקרקעי ישראל אכן מבצע את תפקידו לשמור על אדמות המדינה ועושה כל שביכולתו למנוע השתלטות עליהן באמצעים לא כשרים, בידי התנועה האסלאמית או גורם אחר".

השבוע נודע לפורום כי האישור להמשך ההריסה ניתן והיא תחודש בימים הקרובים. גם תשובת מנהל מקרקעי ישראל לפורום המשפטי הגיעה השבוע ובה יש הכחשה כי ניתנה הוראה על הפסקת עבודות ההריסה.

בפורום המשפטי בירכו על התשובה: "אסור להיכנע למניפולציות ושקרים של התנועה האיסלמית", אומר מנכ"ל הפורום נחי אייל, "בתי המשפט הכריעו כי מדובר במאות קברים פיקטיביים ויש לפנותם בהקדם. אנו שמחים שהמינהל והעיריה תמימי דעים בצורך למלא את מחויבותם הציבורית ולשמור על  ירושלים משוחרי רעתה".