הרב ראם הכהן, ראש ישיבת עתניאל ורב היישוב, אמר לערוץ 7, כי פורים שחל השנה מיד לאחר השבת הוא זמן סגולה מיוחד במינו, "אנחנו נכנסים לפורים השנה מתוך קדושת השבת. כתוב במגילת אסתר, ליהודים הייתה אורה ושמחה, אורה זו תורה. נשאלת השאלה איזה תורה יש בפורים, קריאת מגילה היא לא תורה מסיני, למרות שהיא נכתבה ברוח הקודש. אז מה הקשר בין פורים לתורה?".

הרב ראם מסביר שפורים הוא הזמן שבו עם ישראל קיבל את התורה מרצון, "בהר סיני כפו עליהם את התורה כגיגית, אבל בימי אחשורוש הם קיימו וקיבלו, קיימו מתוך רצון את מה שקיבלו בהר סיני בכפיית הר כגיגית".

לדבריו חלק ממצוות היום בפורים, מממשות את הקשר העמוק שיש בין כל יהודי לתורה, "הרב קוק כותב שהתורה היא עצמותית לאדם ולא חיצונית לו, למרות שבאמת כל מה שבא בלימוד הוא זר לאדם, אבל במעמד הר סיני רצו שהקול שיצא, יכתוב את התורה על ליבם. אלא שעם ישראל היה אז במדרגת עבדים, ולכן בפועל התורה לא נחרטה על לוח ליבם והם ברחו משם וביקשו שמשה יתווך בינם לבין הקב"ה. אבל דווקא בפורים זה הזמן להתחבר לתורה מתוך פנימיות. הרמב"ן בבבא בתרא מסביר את כל המאמר שחכם עדיף מנביא, שזה קשור לרוח הקודש שמתגלה בתוכנו. השתייה בפורים נועדה להסיר את החיצוניות מאיתנו ולגלות אצל כל אחד את הנקודה הפנימית של התורה בתוכו. השתייה מגלה את הפנימיות, שהתורה אינה זרה, שהיא עצמותית לאדם".

הרב ראם קובע, שגם מצוות משלוח מנות, מבטאת את הקשר של עם ישראל לתורת ישראל, "כתוב שבמעמד הר סיני אם היה חסר אפילו אדם אחד, לא הייתה ניתנת התורה. במצוות משלוח מנות, בא לידי ביטוי השילוב של כל נשמות עם ישראל זה עם זה, כולם זקוקים לכולם. ולכן נכתב במגילת אסתר, לך כנוס את כל היהודים, כדי שהגאולה תצא לפועל צריך את כולם. וזו המשמעות של משלוח מנות ומתנות לאביונים, שאדם לא יתרכז בעצמו כמו אצל השיכורים הגויים, אלא שזו תהיה התבשמות פנימית. אנחנו צריכים להתפלל בפורים, שכל אחד מעם ישראל יגלה את אותה קדושה שהייתה לו, כשהוא היה במעי אמו ולמד את התורה. כולנו צריכים להתפלל כדי שנזכה לגלות כל אחד ואחד את הקדושה הסגולית שיש לנו בתורה".