הרב יעקב שפירא

ביום ראשון, פורים, ימלאו 29 שנים להסתלקותו של מו"ר הרב צבי יהודה הכהן קוק (הרצי"ה) זצ"ל. ראש ישיבת מרכז הרב, הרב יעקב שפירא מספר בראיון מיוחד לערוץ 7 על חסרונו של הרצי"ה ומה היה אומר על המצב אילו היה חי היום.

"בכל הימים שאנחנו מזכירים את שמו ולאו דווקא ביום הזיכרון עומדים לנגד עינינו דברי חז"ל "וצדיק באמונתו יחיה", כל מהותו וחייו היו בפסוק זה, הייתי מרשה אפילו לומר, "צדיק באמונתו יחיה", האמונה ואמתיות בדברים שדיבר זה היה הכוח המשיכה גם לתלמידיו וגם לשאר הציבור".

אחת השיחות המפורסמות של הרב צבי יהודה זה שיחה שהוא נתן ערב מלחמת ששת הימים, הוא הזכיר לציבור את אותו יום שהחליטו על הקמת המדינה והרגיש שחסרה לו שמחה כי עדין חסרים לנו שכם, חברון ויריחו, הביטוי של הרב צבי יהודה זצ"ל היה באותו מעמד "הייתי קרוע כולי לגזרים ברמ"ח אברי ושס"ה גידיי".

"היה לו יחס מיוחד בינו לבין תלמידיו, כמו אב לבן, היה לו סבלנות אדירה כלפי תלמידיו ללא כפייה והצליח להעמיד תלמידים הרבה".

הרב שפירא נשאל, מה הרב צבי יהודה היה אומר אילו היה חי היום, "אילו היה הרב צבי יהודה חי היום, לפי עניות דעתי הוא לא היה אומר ומדבר ובוודאי לא היה כותב מכתבים, הוא היה זועק וצועק על כבודם של ישראל וכבודה של ארץ ישראל ותלמידי חכמים וכבודה של רבנות הראשית".

הרב שפירא מחזק את משפחת פוגל ואת הציבור בעקבות הרצח באיתמר, "קשה למצוא את המילים הנכונות, השתיקה אומרת יותר מאשר הדיבור, הרצח הנורא והאיום של המשפחה מתחבר אצלנו לרצח 8 התלמידים שרק לפני מספר ימים קיימנו אזכרה בישיבה. אנחנו מאמינים שאנחנו נמצאים בתהליך. האמונה היהודית דורשת מאיתנו ובצדק, לצפות במי שעומד אחרי כותלנו, ונוכל להבין את מהלך של הקב"ה מתחילה ועד סוף".