התעשייה האווירית של קוריאה הודיעה על השקתו של ה-TA-50,  דגם האימון המבצעי נושא חימוש של מטוס האימון ה-T-50.

 ה- TA-50 מיועד למשימות אוויר-אוויר ואוויר-קרקע המותאם להפעלה בקורס אימון מתקדם - שלב המוביל את החניך ליכולת הטסה של מטוסי קרב  מתקדמים.

הנקודה הישראלית של המטוס: המטוס יצויד במכ"ם בקרת-ירי רב-תכליתי של חברת אלתא, ומערכות מתקדמות של בקרת טיסה, תקשורת וניווט. חימושו יכלול תותח פנימי בקוטר 20 מ"מ ומגוון טילים ופצצות.

מטוס ה-TA-50 מסוגל לשאת חימוש מונחה מדויק, כגון: טילי אוויר-אוויר מסוג AIM-9  סיידווינדר או טילי אוויר-קרקע מסוג TGM-65  מאייבריק.

התעשייה האווירית של קוריאה מפתחת, בנוסף, את מטוס ה-FA-50, דגם משופר של מטוס ה-T-50 המיועד לשמש כמטוס תקיפה קל. המטוס יצויד גם במכ"ם מתוצרת חברת אלתא מערכות , מערכות אוויוניקה מתקדמות מתוצרת אלביט ובמערכת לוחמה אלקטרונית מתוצרת חברת אלישרא. המטוס מסוגל לשאת חימוש מתקדם הכולל מערכות כגון ה-WCMD (Wind-Corrected Munitions Dispenser) וחימוש JDAM מונחה GPS.

כיום נמצאים בשירות חיל האוויר הקוריאני 60 מטוסי T-50, שצברו עד כה יותר מ-32,000 שעות טיסה. יותר מ-240 חניכים כבר סיימו קורס טיס על ה-T-50.

השימוש בסוג מטוס אחד לשלבי האימון המתקדם וקורס האימון המבצעי יביא לחיסכון של כ-20% בשעות הטיסה הנדרשות לאימון חניך טיס, ולחיסכון של כ-30% בעלות הכוללת להכשרת טייס חדש. הפעלת מטוסי ה-T-50 וה-TA-50 בשלבים השונים של קורס הטיס תביא להגדלה של כ-40% בכישורים של בוגר הקורס, בהשוואה לשימוש במטוסי אימון מהדור הקודם.

התעשיה האווירית הקוריאנית עוסקת במחקר, תכנון, פיתוח וייצור של מטוסי אימון, מטוסי תקיפה קלים, מסוקים, כטב"מים ולווייני תצפית. החברה מעסיקה כ-3000 עובדים, והיקף המכירות שלה בשנת 2009 עמד על כ-930 מיליון דולר.