מצלמים אותן
מצלמים אותןתומאס קרומנייקר. החברה להגנת הטבע
פסטיבל הצפרות הבינלאומי החמישי באילת של החברה להגנת הטבע החל ביום ראשון ומאות צפרים ממקומות רבים בעולם משתתפים בו. אלפים נוספים צפויים לבקר באילת במהלך מרץ ואפריל.



בחברה להגנת הטבע מציינים כי אילת נחשבת לאחד מהאתרים החשובים והפופולאריים ביותר על מיליוני הצפרים הפועלים היום בעולם. השילוב של מיליוני ציפורים נודדות, הסתברות גבוהה לצפות במינים מאד נדירים של ציפורים וציפורי מדבר, שהנגב והערבה הם המקום הטוב ביותר בעולם לצפות בהם וכמובן מזג האוויר הנוח, כל אלו מביאים לאילת את הצפרים הרבים.



האתרים העיקריים לצפרים הם פארק הצפרות באילת, שטחים מדבריים לאורך כביש הערבה, שבמהלך השנים נלמדו על ידי הצפרים והמידע לגביהם עובר מפה לאוזן, בריכות המלח מצפון לאילת, מתקני טיהור שפכים, שמושכים אליהם ציפורים רבות, שטחי חקלאות באזור יטבתה, לוטן ונאות סמדר, חוף הים הצפוני של אילת והרי אילת (מעל העיר), שם המקום המומלץ לצפות בנדידת העופות הדורסים.



בשנות ה - 80 הייתה אילת המרכז הבין לאומי אליו זרמו עשרות אלפי צפרים בכל מרץ ואפריל. אלא שהאינתיפאדה הראשונה והשנייה שינו את המצב ובמשך שנים רבות רק בודדים הגיעו לאזור. בשנת 2006 יזמה החברה להגנת הטבע את פסטיבל הצפרות הבין לאומי הראשון באילת. מאז, משנה לשנה עולה מספר המשתתפים המגיעים מחו"ל והוא מגיע השנה לכ – 200.



לדברי דן אלון, מנהל מרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע, "מטרת הפסטיבל היא להשיב את האלפים לאילת, לאו דווקא לפסטיבל, ובזה אנחנו מצליחים מעל למצופה, בשנה שעברה הגיעו כ - 2500 צפרים לאילת. החברה להגנת הטבע רואה בתיירות הצפרים כלי לשימור שטחים חשובים לציפורים בנגב. בסקר שעורכת החברה בשלוש השנים האחרונות, שסיכום ביניים שלו התפרסם לאחרונה, עולה תמונה של צמצום בשטחים הטבעיים בערבה, שתוצאותיו הן היעלמות של הציפורים המייחדות את הערבה." לדברי אלון, "ככל שמספר הצפרים יעלה, הרי שהערך הכלכלי שהם מייצרים יגדל וייצר מוטיבציה לשימור שטחים." 



לדברי יונתן מירב מהחברה להגנת הטבע, המנהל את הפסטיבל, "מספר הצפרים המקומיים שמשתתפים בשנים האחרונות מפתיע מאד את המארגנים, השנה ישתתפו כמאה חובבי צפרים מישראל בפסטיבל. כחצי מיליארד ציפורים חולפות בכל שנה פעמיים בשנה דרך ישראל בנדידתם, הפסטיבל מתקיים בשיא הנדידה והצפרים הרבים שיבקרו באילת צפויים לראות כ - 250 מינים של ציפורים ובהם מאות אלפי עופות דורסים, ציפורי שיר ממינים רבים, חסידות לבנות ושחורות ועוד."