ח"כ ד"ר מיכאל בן אריחזקי עזרא
 
בפיגוע בירושלים שהיה סמוך לבנייני האומה, נפצעו 31 בני אדם, אחד מהם באורח אנוש.
 
בעקבות הפיגוע וההסלמה בדרום, ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה את נסיעתו המתוכננת לרוסיה.
 
ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) אמר בתגובה לפיגוע ולירי בדרום, כי "הפיגוע במרכז ירושלים והירי בדרום הם חלק ממלחמת מאה השנים של הערבים הרוצים לחסל את מדינת ישראל. מדינת ישראל הגיבה באופן מהוסס מאוד לפיגועים האחרונים וראש הממשלה שוב משגר רמזי כניעה והבטחות לנאום בר אילן 2, כל אלו מעודדים את ארגוני הטרור".

לדבריו, "כל ההתרעות שהתריעו המתנחלים בחודשים האחרונים כי מדובר בגל גואה של אבנים, בקבוקי תבערה ופיגועים נתקלו בקיר אטום ובהכחשה של גורמי הביטחון והיום משלמים תושבי ירושלים את מחיר ההתעלמות מן המציאות".

סגן השר לפיתוח הנגב והגליל, איוב קרא, עבר במקום הפיגוע דקות ספורות לפני שאירע והתייחס להסלמה, "אין ספק שאנו עומדים בפני גל מתקפות רצחניות של ארגוני הטרור השונים המרימים ראש ועושים במדינתנו כבשלהם. ירושלים, באר שבע ואיתמר – דין אחד להם: ניסיון לפגוע בצדקת קיומנו בארץ ישראל".

"עלינו לשנות גישה כלפי הקמים להורגנו, על כל מכה – יונחתו עשרת מכות בתגובה. על כל פיגוע תבנה שכונה יהודית במיקום אסטרטגי. זוהי המשוואה שיש לייצר - במזרח התיכון יש להתנהג בנורמות המתאימות לו. כוח ההרתעה יחזור אם נדע להשכיל להפעיל את יכולותינו הרבות בעוצמה הראויה שתביא לשקט ברחובותינו".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אמר לפני זמן קצר בפתח דיון הסיכום על הצעת חוק מיסוי רווחי נפט (חוק ששינסקי): "שר האוצר ואני החלטנו, שלא ניתן לטרור לפגוע בשגרת חיינו ולא נמנע מקידום חקיקה חשובה למדינת ישראל בגלל טרוריסטים".

שר האוצר, יובל שטייניץ (ליכוד), הגיב לפני מספר דקות לפיגוע בירושלים, "לא ניתן לטרור להכריע אותנו ואת שגרת חיינו. לא נעניק ניצחון לטרוריסטים בני עוולה שפוגעים באזרחים חפים מפשע בכוונת מכוון".

יו"ר השדולה הירושלמית בכנסת, חברת הכנסת יוליה שמאלוב-ברקוביץ', הגיבה לפיגוע בכניסה לירושלים, "השקט המדומה שהופר היום בירושלים הוא ניסיון לפגוע בלב ליבה של מדינת ישראל, בתדמיתה ובסמליה. המענה לכל אותם אלה שלא רוצים אותנו בירושלים חייב להיות בחיזוק תדמיתה בעולם כבירת העם היהודי, ובתביעה להעברת השגרירויות של מדינות העולם אליה לאלתר".

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל הגיב לפיגוע בירושלים, "מדינת ישראל חייבת לעקור את הגיס החמישי הנותן לגיטימציה למחבלים. יש לעצור את מערכת ההסתה האיסלמית ברש"פ, בירושלים  ובמסגדים במדינת ישראל".



מנכ"ל הפורום נחי אייל אומר כי "קו אחד מחבר בין איתמר לבניני האומה, קו שמי שמוליך אותו הוא האיסלם הקיצוני שמקבל לגיטימציה בדיעבד מיפי נפש בשמאל הישראלי ומשונאי ישראל בעולם"
 
ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) הגיב לפיגוע בירושלים, "הפיגוע בלב ירושלים, הוא תוצאה של מדיניות חלולה של נתניהו. עם טרוריסטים יש לדבר דרך כוונות הרובה. הסרת המחסומים ואפס התגובה לטבח באיתמר, איתתו לאויב שדמנו מותר".
 
חבר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו) הגיב לפיגוע בבנייני האומה בירושלים, "נוכח הפיגוע בירושלים, אי אפשר שלא לחזור ולפקפק בכוונותיו האמיתיות של אבו מאזן לשלום ולהידברות. מלים גבוהות של יו"ר הרשות על מו"מ ופיוס אינן מחפות על היעדר שליטה מוחלט בשטח. הצהרות, מן הראוי שתהיינה עם כוונה אמיתית ויכולת מימוש, אחרת עלולה חזרתנו למו"מ להחזיר אותנו אל ימי התופת והדם".
 
ח"כ ד"ר נחמן שי (קדימה) התייחס במליאת הכנסת להסלמה בדרום ולפיגוע בירושלים, "אני חושש שנפל דבר ומבלי שנרגיש יש חידוש בלחימה בדרום לצד טרור בלב ירושלים. כנראה שתקופת השקט עומדת להסתיים ואני אומר זאת בכאב ובצער רב".
 
ח"כ ציפי חוטובלי (הליכוד) הגיבה להסלמה בדרום והפיגוע בירושלים, "ירושלים, אשדוד, באר שבע ואיתמר הן חזית אחת שאליה מכוון הטרור, על הממשלה להפסיק להבליג ולפעול בתקיפות כנגד החמאס, הג'יהאד ושאר המפגעים".
 
ח"כ מירי רגב (ליכוד) טוענת שישראל צריכה להיערך לעופרת יצוקה 2 ולא לתת לטרור להשתולל. יש להרוס את הבתים של המחבלים ושולחיהם כי בכלא יש למחבלים תנאי V.I.P.
 
מטות ערים הגיבו הערב לפיגוע בירושלים, "אנו מתחננים בפני השרים, אל תסכנו את המדינה היהודית היחידה בעולם, חיזרו להתנגד בנחרצות להקמת מדינה פלשתינית".

"במצב העכשווי, אפשר בקלות "לשים ברקס" לטרור כשהוא מרים ראש כמו היום. ואילו, אם תקום מדינה פלשתינית בגלל אי-התנגדותכם, יאבדו לחלוטין ולבלי שוב, 90% מהיכולת לשים ברקס לטרור".