סופר בינוני? עמוס עוז
סופר בינוני? עמוס עוזצילום: פלאש 90

בבית החולים אסף הרופא הוחלט לבטל טקס הוקרה חגיגי לרופאים מצטיינים, לאחר שהתברר כי קיימת התנגדות בקרב סגל בית החולים להזמנת הסופר עמוס עוז לאירוע, כך מדווח 'הארץ'.

בטקס תכננו ראשי בית החולים להוקיר רופאים מצטיינים, אשר נבחרו על ידי הסטודנטים לרפואה מאוניברסיטת תל אביב שעוברים הכשרה במחלקות בית החולים.

לטקס הוזמן כאורח כבוד הסופר עמוס עוז, אולם אז התברר כי חלק מהצוות הרפואי מתנגד להזמנתו בעקבות הידיעה שפורסמה לאחרונה, לפיה העניק עוז עותק מספרו "סיפור על אהבה וחושך", למחבל מרוואן ברגותי, ובהקדשה אף ייחל לשחרורו.

רופא בכיר בבית החולים אף הוסיף כי אם אכן יוזמן עוז לטקס הוא יפעל על מנת לפוצץ אותו ולא יאפשר את קיומו, ולאור זאת הוחלט על דחיית הטקס.

עוז אמר אמש בתגובה ל'הארץ' כי הוא אינו יודע במה מדובר, "כל שידוע לי הוא שהכנס נדחה".

מנהל אסף הרופא, ד"ר בני דוידזון, הכחיש כי יש קשר בין ההחלטה לדחות את הטקס לבין הזמנתו של עוז. "המרכז הרפואי 'אסף הרופא' החליט לעשות אירוע לכבוד המורים המצטיינים מקרב הסגל האקדמי, כפי שנבחרו וכובדו על ידי אוניברסיטת תל אביב. כחלק מהטקס הוזמן הסופר עמוס עוז לשאת דברים. בקרב חלק מעובדי המרכז הרפואי התעוררה תרעומת על הופעה זו, על רקע מעשה שעשה הסופר לאחרונה. בטרם היה ספק בידינו לדון במצב, נוצרה בעיה טכנית ביכולת חלק מן ההנהלה להיות נוכחת בטקס. כדי למנוע פגיעה במורים המצטיינים הוחלט לדחות את מועד הטקס לתאריך שיתאים לכולם. למרות הרושם שאולי נוצר, אין קשר בין מעשי הסופר והתרעומת שעוררו, לבין דחיית הטקס".