מעצר ביצהר. ארכיון
מעצר ביצהר. ארכיוןצילום כל התמונות: מעיין עייש

עו"ד יהודה שמעון מעמותת חוננו, אומר בראיון לערוץ 7 כי משטרת ישראל מחוז ש"י, ממשיכה להשקיע מאמצים רבים, כדי להביא למעצרם של כמה שיותר מתיישבים ביו"ש.

"אתמול היה מעצר שווא, של אביתר קארו. אדם נשוי, אב לילדה בת חודש, שנעצר ביציאה מבית הכנסת. יש כנראה הוראה מגבוה להרחיב את גל המעצרים ולפעול ביד קשה ומי שעומד מאחורי ההוראה זה מפקד המחוז".

לדבריו, הניסיון לטפול על קארו את האשמה של ביצוע פעולת תג מחיר נכשלה. "משטרת מחוז ש"י לא נותנת לעובדות לבלבל אותם. הם עצרו את אביתר קארו, הביאו אותו לתחנת בנימין והאשימו אותו שביום חמישי שעבר הוא התקיף ערבים באתר בנייה בשילה. אביתר מסר להם אליבי, שהוא עבד באותה עת במסיק בכוכב השחר, אבל זה לא הועיל והוא נלקח להארכת מעצר בבית משפט".

עו"ד שמעון מציין שלמרות שקארו לא זוהה במסדר הזיהוי, היה ניסיון אינטנסיבי לשכנע את השופט להאריך את המעצר אך לשווא. "טענת האליבי שלו אומתה, במסדר הזיהוי הוא לא זוהה, אבל הם רצו  להביא למעצרו בטענה שיש חומרים סודיים בתיק. לשמחתנו השופט לא השתכנע והוא שוחרר לאלתר".

עו"ד שמעון משוכנע שאם המשטרה הייתה משקיעה את אותה האנרגיה כנגד אויבי עם ישראל, הפיגועים לא היו יוצאים אל הפועל. "משום מה כולם מדברים היום על תג מחיר. אין לי ספק שאם כל אותה כמות של חיילים ושוטרים שמנסים למנוע כביכול אירועי תג מחיר היו מסתובבים בשטח של הפלשתינים לא היו אירועים כמו באיתמר. אבל לצערנו יש מי שמושך בחוטים וחושב שצריך לעצור יהודים ולא ערבים".