מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס
מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוספלאש 90

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, הודיע היום כי יערוך בחינה ראשונית של תלונות שהגיעו אליו, בנוגע לטיסות ראש-הממשלה, בנימין נתניהו, ורעייתו שרה לחוץ-לארץ, במימון אנשי עסקים פרטיים.

לאחר מכן, יוחלט, בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה, באילו צעדים לנקוט והאם לפתוח בבדיקה מקיפה לגבי התנהלותו של נתניהו.

מהתחקיר ששודר אמש עולה כי בין היתר, דווח כי נתניהו ורעייתו נסעו לארצות הברית על חשבונו של גוף כלכלי שניסה להשפיע עליו, בהיותו שר האוצר. על פי הכתבה ששודרה בתכנית "המקור", ביולי 2005 בילו בני הזוג נתניהו וילדיהם חמישה ימים בלונדון בעלות של 84 אלף שקלים על חשבון ארגון ה"בונדס", המוצג בתחקיר כ"קופה הקטנה של נתניהו".

היום פנתה מפלגת קדימה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לבחון אפשרות לפתוח בחקירה נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעקבות הטענות שעלו בתחקיר ערוץ 10 אמש ולפיהן נתניהו התנהל בצורה בעייתית בכך שטס בעבר לחו"ל במימון אנשי עסקים וגופים פרטיים שונים. במקביל, גם חבר הכנסת שלמה מולה מקדימה הגיש תלונה במשטרה נגד נתניהו.



מלשכתו של נתניהו נמסר בתגובה כי "תיאור הדברים מופרך" וכי "הכתבה היא חלק ממגמה רבת שנים של רביב דרוקר לפגוע בשמו של ראש הממשלה ובבני משפחתו. אחרי חודשים של נבירה מיקרוסקופית התברר כי לא נמצא כל פגם במעשיו של נתניהו".

בליכוד תקפו בחריפות התנהלות קדימה. בהודעה מטעם המפלגה נאמר: "מגוחך שדווקא קדימה , שהמציאה את המושג "מימון כפול" מבקרת את ראש הממשלה. נתניהו נקי מכל רבב".