הרב משה הגר
הרב משה הגרפלאש 90

ראש המכינה הקדם צבאית ביתיר אל"מ במיל', הרב משה הגר, מברך על פסק ההלכה החדש שיצא על ידי הרב דב ליאור, שמתיר לצלם פורעים ערבים בשבת.

"לא הייתי שותף לכתיבת הפסק. אבל אין ספק שהגדר ההלכתי של ההתיישבות זה יישובי ספר, וביישובי ספר מחללים את השבת אפילו על עסקי תבן וקש. יישובי הספר, הם הפרזים שמגנים על הערים האחרות, וזאת אגב הסיבה שלא עושים עיר נידחת ביישוב ספר, כדי שהגויים לא ישמעו על כך ויבואו ויכבשו את ארץ ישראל".

הרב הגר, מציין כי המצלמה הפכה לכלי לחימה אפקטיבי בידיהם של הפלשתינים ויש הכרח להשיב במלחמת צילום נגדית. "כיום יש ביחידות צבאיות רבות צלם פלוגתי. כולם מבינים שיש הכרח לתקן את העיוותים שיוצרים הפלשתינים בקהילייה הבינלאומית. מול הניסיונות של הפלשתינים לעוות את המציאות, אנחנו צריכים לצלם את העובדות כדי להראות לעולם את האמת".

הוא נותן דוגמה אופיינית למצב שבו הפלשתינים מעוותים את המציאות בעזרת הצילום. "היו לא פעם מקרים שפלשתינים החלו לידות אבנים על יהודים, היהודים השיבו באבנים, אבל הם מצלמים רק את היהודים, וכך נוצר עיוות. לא פעם בגלל עיוותים כאלה אנשים שלנו ישבו בבית סוהר. יש לי תלמיד שיצא למרעה עם עדר כבשים וערבי טען שהוא זרק אבן על בור המים שלו, אם היינו מצלמים העובדות האמיתיות היו יוצאות לאור. אני שמח שבאותו מקרה הצלחתי לשכנע את השוטר ובאמת אותו תלמיד הוא היום טייס אף 15".

הרב הגר מקווה שהרבנים ידעו להפקיד את משימת הצילום בידיים אחראיות, כדי שכבוד השבת לא יירמס. "אני לא רב פוסק, אבל אני משוכנע שהרבנים ידעו לעשות את זה בחכמה. זה פסק הלכה אמיץ ותקדימי. היום המלחמה היא במצלמות ולכן אני מניח שהרבנים יתנו לזה גיבוי".