רותם
רותם

מליאת הכנסת אישרה הערב בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חברי הכנסת דוד רותם ורוברט אילטוב (ישראל ביתנו), אשר מקנה סמכות לבית המשפט לשלול אזרחותו של מי שהורשע בעבירות של מעשה טרור, גרימה למלחמה, סיוע לאויב במלחמה, שירות בכוחות האויב, ריגול וריגול חמור.

בעקבות אישור החוק אמר ח"כ רותם, כי "כל מי שיבגוד במדינה, ויבצע מעשי טרור נגד אזרחיה יידע – נאמנות ואזרחות הולכים יחד. אין אזרחות בלי נאמנות".

בראיון לערוץ 7 הסביר רותם בעבר את ההיגיון שמאחורי החוק, "אמרנו כבר במערכת הבחירות שאם אין נאמנות אין אזרחות ולכן הגשנו את הצעת החוק. לצערי גם ועדת השרים לענייני חקיקה עשתה צרות לחוק הזה. הם רצו להתנות את שלילת האזרחות בהסכמת יועץ משפטי ולזמן מוגבל בלבד, אבל בסופו של דבר התמודדנו עם ההתנגדות הזו".

באשר להתנגדות זו של שרים במה שמוגדר כממשלת ימין למהלך פרלמנטארי שכזה, אומר רותם כי "יש כמה אנשים שהדמוקרטיה חשובה להם יותר מהכול ולטעמם אזרחות לא ניתנת לשלילה. הם בעצם מאמצים בכך את טענות הערבים שהם היו כאן ונולדו כאן ולכן אל ניתן להזיז אותם. לעומת זאת אנחנו אומרים שאזרחות משמעה שותפות גורל".

יו"ר ישראל ביתנו, השר אביגדור ליברמן, אמר בעקבות אישור חוק האזרחות, כי "עוד הבטחה של ישראל ביתנו לבוחריה מולאה הערב במלואה – בלי נאמנות אין אזרחות. מי שפוגע במדינה לא יכול ליהנות מאזרחותה ומפירותיה".

"החוק, שאושר סופית בכנסת, יעזור להתמודד עם התופעה בה מנצלים את הדמוקרטיה בכדי לחתור תחתיה, ומי שנקרא אזרח משתף פעולה עם האויב. לצערי, היינו עדים למקרים כאלה אפילו מבין חברי כנסת ישראל", אמר השר ליברמן.