הרב מלמד ב"אורות התורה"
הרב מלמד ב"אורות התורה"פלאש 90

הרב יזהר אשור, ראש תכנית שילובים בישיבת הר ברכה, מברך את בוגר הישיבה הרב אביעד בקשי, ראשון בוגרי תוכנית שילובים שקיבל בימים אלה את התואר דוקטור למשפטים, "התכנית שילובים קיימת בישיבת הר ברכה כבר 13 שנים. התלמידים לומדים בישיבה ובמקביל לומדים באוניברסיטאות הטובות ביותר, הם ממשיכים גם לתואר שני ושלישי. יש לנו כמה דוקטורנטים בתלמוד, פיזיקה כימיה ומשפטים".

הרב אשור אומר שהחזון של הישיבה הוא להצמיח אנשי תורה ומדע, "התכנית מיועדת לנשואים ורווקים. אחרי חמש שנים בישיבה כל אדם יודע מה הכיוון שלו, האם הוא רוצה ללכת לרבנות והוראה או להתקדם לכיוונים אחרים. אנחנו רוצים להצמיח אנשים שיהיו גם אנשי תורה אבל גם אנשי מדע".

לדבריו, התכנית זכתה להצלחה רבה ומהווה כיום מודל חיקוי בישיבות נוספות, "ב"ה בזכות התכנית הזאת, היישוב הר ברכה צמח מארבעים משפחות לשלוש מאות משפחות, שרובם בוגרי שילובים. התלמידים שלנו לומדים במיטב האוניברסיטאות בארץ ומבחינתנו החיבור הזה בין תורה ומדע הוא חשוב ביותר".

הרב אשור מציין שחזונו של הרב אליעזר מלמד לחבר בין תורה ומדע הוכיח את עצמו, "אין ספק שאם בוגר שלנו משתלב במערכת המשפטית כד"ר למשפטים הוא בעצם עושה חיבור בין המשפט לתורה, זו מעורבות חשובה ותרומה אדירה לציבוריות הישראלית".