מחסום בכביש 443
מחסום בכביש 443פלאש 90

מועצת יש"ע שיגרה תלונה למנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, בעקבות התבטאותו של כתב רשת ב' שהגדיר את המחסומים הביטחוניים שנועדו למנוע מערביי יו"ש להגיע למרכז הארץ כ"מעברי גבול".

דובר המועצה מגדיר את השימוש במונח 'מעברי גבול' כ"שימוש טועה ומטעה", והוסיף כי "במקרה הטוב מדובר בחוסר מקצועיות ובמקרה הרע בניסיון מכוון להטעות את קהל המאזינים ולנתק את יהודה ושומרון ממדינת ישראל, באמצעות תחנת הרדיו הממלכתית".

יצוין כי מדובר בדיווח על מכרזים שהנפיק משרד התחבורה לתחבורה ציבורית שתעביר פועלים מערביי יו"ש למרכזי תעשייה במרכז הארץ. במהלך הדיווח חזר כתב קול ישראל לא פחות מחמש פעמים על המונח 'מעברי גבול'. במועצת יש"ע מציינים כי "בישראל ישנם כ-10 מעברי גבול יבשתיים המובילים אל ירדן, מצרים ורצועת עזה. ליהודה ושומרון אין מעבר גבול, שכן מדובר באזור בריבונות ישראלית מלאה. המחסומים והחסמים שהקימה מערכת הביטחון באזור זה נועדו להגן על חיי אזרחי ישראל כולה מפני מחבלים תושבי יהודה ושומרון המבקשים לפגוע בהם".

במכתבם מבקשים אנשי המועצה לברר את הסוגיה ו"להבהיר למנהלי התחנה ולמגישיה, עורכיה וכתביה את חשיבות הדיוק העובדתי בדיווח, בעיקר כשמדובר בנושאים כה עקרוניים וחשובים", כלשונם.

יצוין כי על פי הדיווח משרד התחבורה יפרסם שני מכרזים ראשונים להפעלת קווי תחבורה ציבורית להסיע את הפועלים המדוברים לאזורי תעשייה בשרון, למחלף גהה ולתל אביב. עוד דווח כי בהמשך צפוי משרד התחבורה לשקול הוצאת מכרזים נוספים למעבר תרקומיא ונקודות מעבר נוספות.