יפן תוציא מכלל שימוש ארבעה כורים מפוקושימה דאיצ'י, לאחר שלא הצליחה להשתלט עליהם מאז רעידת האדמה והצונאמי, כך פרסמו אתמול המפעילים.

ברשת BBC דווח, כי חברת החשמל של טוקיו, טפקו, הודיעה על כך לאחר שלושה שבועות של ניסיונות לייצב את המצב של כורים 1-4 במפעל. הם ציינו כי לגבי כורים 5-6 הם עדיין בשלבי התייעצות עם מומחים מקומיים, על מנת לסגור אותם בצורה בטוחה.

רמות קרינה רדיואקטיבית מסוכנות התגלו בכל האזור מהקרינה המשתחררת מהכורים. ידוע כי למעלה מ-11,000 בני אדם נהרגו ברעידת האדמה הקטלנית של ה-11/03, והצונאמי שבא בעקבותיה.

הקיסר, אקיהיטו, ביקר במרכז לנפגעי רעידת האדמה והצונאמי בטוקיו ביום רביעי. מטרת ביקורו הייתה לחזק את הנפגעים.

מומחים יפנים שוקלים האם לכסות את בנייני הכורים במפעל בפוקושימה בחומר מיוחד שיפסיק את התפשטות הקרינה הרדיואקטיבית, כך מסר יו"ר מזכירות הקבינט, יוקיו אדאנו.

ביום רביעי הודיעה ממשלת יפן למפעילי הכור כי יש להתחיל לנקוט באמצעים בטיחותיים באופן מיידי. הצעדים שיסתיימו עד סוף אפריל כוללים הכנת תוכנית חירום במקרה של אובדן נוסף של החשמל במפעל.

נשיא טפקו אושפז בבית החולים, לאחר שהחל לסבול מלחץ דם גבוה וסחרחורות. שעות לאחר מכן, יו"ר טפקו דיבר עם העיתונאים בפעם הראשונה. הוא הודה בכך שהחברה לא הצליחה לקרר את הכורים, ונשבע לנקוט במקסימום האמצעים במטרה לייצב את הכורים. בנוסף, הוא הודה כי כורים 1-4 יאלצו לבסוף להיסגר לתמיד. הוא סיפר לכתבים כי החברה שלו נערכת לפיצוי הנפגעים מהקרינה. לבסוף, הוא התנצל על אי הנוחות הנגרמת לעם היפני בעקבות החשכות החשמל לתושבים על מנת לעמוד באספקת החשמל לכורים.

טפקו הואשמה בחוסר שקיפות ובהסתרת הנתונים האמיתיים. ראש ממשלת יפן הודיע כי יפן נמצאת ב"כוננות מקסימאלית".