שוטרים פשטו לפנות בוקר (חמישי) על בית משפחת רונצקי בישוב איתמר כחלק מהחיפושים אותם מבצע מרחב השומרון במשטרה אחרי "אקדח הגלוק האבוד".

מתברר כי בנו של הרב רונצקי, קצין מילואים ביחידה מובחרת, מחזיק ברשותו אקדח מסוג גלוק, סוג האקדח אשר שימש לצורך הירי בערבי סמוך לכפר ערק בורין שבשומרון במהלך עימות עם מתיישבים.

"בשעה חמש לפנות בוקר דפקו שוטרים בחוזקה על הדלק כפי שהעירו  אותנו בליל הפיגוע לפני שבועיים..קפצנו מהמיטה ונכנסו לחרדה רצינית. מאחורי הדלת הופתענו לראות שוטרים שמבקשים לקחת את האקדח שלי לחקירה. זו טראומה אמיתית. לא פתחתי להם אחרי משא ומתן וטלפוני של אבא שלי לבכירי המשטרה הם השאירו צו לחקירה שכמובן תהיה סתמית. עכשיו יהיה לנו עוד שבוע ללא שינה", סיפר הבן.

לפני מספר שבועות הותקף יהודי שטייל באיזור הר ברכה שבשומרון. שני ערבים מהכפר ערק בורין נראים בסרטון שהפיץ דובר צה"ל, כאשר הם מיידים אבנים לעברו מטווח אפס וממשיכים לרדוף אחריו ולנסות לתופסו גם כשהוא נמלט. בלית ברירה, תוך סכנת חיים ברורה, נראה היהודי שולף אקדח ויורה באחד התוקפים כשהלה צמוד אליו ומנסה להטיח אבן בראשו. התוקף השני נמלט לכיוון הכפר ערק בורין.

מאז ועד היום סירב היורה להתייצב במשטרה ולהבהיר כי הוא זה אשר עשה את המעשה, ועל כן החליטה המשטרה לבדוק את כל האקדחים מסוג 'גלוק' המוחזקים בשומרון.

הבוקר, סמוך לשעה חמש וחצי, הגיעו שוטרים לבית משפחת רונצקי ודרשו ממשה רונצקי, קצין מילואים ביחידה מובחרת, להתלוות אליהם לחקירה עם האקדח אותו הוא מחזיק ברשיון.

רונצקי סירב להתלוות לשוטרים ולאחר שאביו, תא"ל (מיל') הרב אביחי רונצקי, התערב, הוחלט שרונצקי יתייצב בהמשך היום לחקירה יחד עם האקדח.

יודגש כי עד כה כלל לא ברור שישנו קשר בין רונצקי לבין האירוע המדובר, וככל הנראה מדובר בהמשך נסיון המשטרה לבדוק כל אקדח גלוק המוחזק בידי תושב בשומרון.

לפני כשלושה וחצי שבועות נעצרו שלושה תושבי השומרון, המחזיקים באקדח 'גלוק' באופן חוקי, בדיוק באותו החשד, השלושה שוחררו לאחר זמן לא ארוך.

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, מגנה בחריפות את התנהגות המשטרה הבוקר, "התנהגות המשטרה בכמה מישובי השומרון בכלל ובאיתמר בפרט היא בלתי נסבלת. מדובר באנשים שאינם חשודים בדברוחלקם קצינים ביחידות עילית של צה"ל. היה  מספיק משלוח פקס או מסרון לטלפון הנייד כדי שיתייצבו בכל מקום ובכל שעה שיתבקשו", אמר דיין.

"יש רק שתי אפשרויות: או שמישהו במשטרה איבד לגמרי את שיקול הדעת או שהוא מנסה ליצור עימות וקרע בכל מחיר", אמר דיין.

יו"ר האיחוד הלאומי, חה"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה), תקף אף הוא את פעילות המשטרה באיתמר במהלכה זומן לחקירה קצין המילואים משה רונצקי, "למרות ישיבות רבות בכנסת בנושא התנהגותה העבריינית של המשטרה ביו"ש, זו ממשיכה בהתנכלותה למתיישבים בלילות ובימים, גם אחרי השחיטה במשפחת פוגל באיתמר".



"המשטרה בראשות אהרונוביץ' מסרבת להפנים, שנדרשת ממנה רגישות מיוחדת ביחסה לתושבי יו"ש אשר כל 'חטאם' הוא מגוריהם בחבלי ארץ אלו. התנכלותה למתיישבים מהווה דוגמא אישית לפורעים הערבים לפשוט בלילות על בתי תושבי יו"ש. אצל הערבים מתבססת ההבנה שמדובר בכת הטמאים והדרך לשחיטתם קצרה. כל המעורבים בהתעמרות זו עתידים ליתן את הדין ולבוא על עונשם בגין הפשעים הגדולים הללו", אמר כצל'ה.

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, פנה בעקבות הדברים לשר לביטחון פנים בבקשה לקיום פגישה דחופה, ומסר כי "המשטרה בשומרון מאבדת שליטה. הצירוף של האירוע החמור יחד עם ירי כדורי הפלסטיק והאלימות הקשה בגבעת רונן מצירות תמונה מדאיגה של משטרה שנוהגת בהתנהגות הנראית כעבריינית מבוהלת אלימה וחסרת רגישות. השר לביטחון פנים חייב לבדוק את רצף הדברים בדחיפות ובכל חומרת הדין על מנת למנוע הידרדרות קשה ונוספת". 

יו"ר וועד מתיישבי השומרון, בני קצובר, אמר בתגובה, כי "ההתנהגות הגסה, האטומה והאלימה של המשטרה, לא זו בלבד שנודף ממנה ריח רע של היטפלות למתיישבים נורמטיביים, אלא היא גם מסכנת את השוטרים כשהם נכנסים אל מקומות שהדריכות בהם גדולה בעקבות פיגועים בחדירות בצורה כזו, ובשעות כאלו שמעוררות חשד כי מדובר בפעילות חבלנית. בנוסף צריך לזכור כי האדם שהם מחפשים הגן על עצמו מלינץ' ורצח בטוח כך שבכל מקרה לא מדובר על עבריין נמלט ולכן לא ברורה הלהיטות והסגנון בהבאה לחקירה".