הופכים את זכוכית המכשיר למטען סולארי

What You See Is Photovoltaic Surface – שכבת כיסוי זו הומצאה ע"י חברת WYSIPS  והופכת כל זכוכית למטען מקרני השמש מבלי לפגום בשקיפות הזכוכית.

בתערוכת 2011 CTIA לטכנולוגיות אלחוטיות שנערכה בחודש מרץ באורלנדו, זכתה החברה הצרפתית WYSIPS בפרס שימור הסביבה. את הניצחון לצרפתים העניקה המצאת קולטן שמש שכמעט בלתי נראה על מסך הטלפון הסלולרי. הסוד של החברה מסתתר בשינויי זוויות האור הנופל (אוטוסטריאוסקופיה) על מסך הטלפון ופסים דקיקים של קולטני אור שמש שאינם מפריעים לתצוגה. לעומת זאת האור הנופל מלמעלה (אור השמש) נקלט בפסים אלה בהצלחה. עובי הפסים הוא 0.1 מילימטרים בלבד

כך עובד הכיסוי:

הדבר המעניין שאת ההשראה לקחו המעצבים מצרפת מלוחות שנה "מתחלפים" שהיו פופולאריים בשנות ה-80. כעת אב הטיפוס איננו מוכן באופן סופי ומבטיח רק 10% מן האנרגיה שתיקלט לתוך הסוללה. אך המהנדסים של WYSIPS מבטיחים לשפר את היכולת כאשר הטכנולוגיה תהפוך לסדרתית. הטכנולוגיה תוכל ללא בעיות להשתלב במסכי המגע ולא מזיקה להם. עוד טכנולוגיה הנבדקת היום במעבדות רנו גם היא פרי פיתוח שלהם וזה שילוב הקולטנים בזכוכית הקדמית של משאיות והחלפת מצברים קיימים בטכנולוגיה זו.

Mobiado CPT002 Aston Martin טלפון יוקרה למכונית יוקרה

פרי הייצור של יוצרי מכשירי פאר בטלפונים סלולריים מקנדה וחברת המכוניות הבריטית מאחד את התוכנה ואת החומרה של טלפון מפואר וייחודי במינו. הדגם CPT002 הוא המפתח למכונית ה- Aston Martin. הסלולרי לא רק פותח דלתות אלא גם הופך לנווט קולי בהתקרבותך למכונית.

המסך השקוף מקרין לסירוגין את מצב חבריך ברשתות חברתיות עם  תצוגה מתחלפת של מקומות ידועים שזה עתה עברת. לסלולרי מועברים גם מדדים מדויקים של נוסעים באוטו, משמע אם קרתה תאונת דרכים – כריות הבטיחות ייפתחו בדיוק במידה הדרושה ולא יפצעו את הנוסעים. לבסוף הסלולרי הזה הוא בין היחידים שיכול להשוויץ בגוף העשוי מאבן ספיר, מסך שקוף וצדדים מכוסי פלטינה. הטלפון הוצג לראשונה בתערוכת תכשיטים Baselworld 2011 ב31 מרץ.

לדפדף בטאבלט

אחת הטענות של המתנגדים לקוראים אלקטרוניים ומחשבי הלוח במקום ספרים אמיתיים הוא בחוסר "ריח" הספרים וחוסר האפשרות "לדפדף". לפתרון בעיה זו נועד מכשיר Paranga המפותח כיום באוניברסיטת אוסקה. במצב סגור המכשיר כספר עב כרס. במצבו הפתוח מדובר במחשב לוח עם מתקן עמודים קטן, אשר ניתן לדפדף באגודל ובכך להעניק חווית מגע אחרת לבעל מחשב הלוח