משרטט מפות. ליברמן
משרטט מפות. ליברמןפלאש 90

שר החוץ, אביגדור ליברמן התייחס היום (שבת) למאמרו של השופט ריצ'רד גולדסטון בוושינגטון פוסט בו הוא הבהיר, כי הדוח שכתב על מבצע עופרת יצוקה היה נכתב היום אחרת אם הוא היה יודע אז את שהוא יודע היום.

בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 אמר ליברמן, כי הוא לא מופתע מהמסקנות של גולדסטון. לדבריו, משרד החוץ, משרד המשפטים, צה"ל ומשרד ראש הממשלה השקיעו וממשיכים להשקיע מאמצים אדירים בנושא הזה, והציבור ואפילו העיתונות לא תמיד מודעים וערים לכך.



הוא ציין, כי אחרי השופט גולדסטון מונו עוד ועדות המשך,שכולן הגיעו לאותן מסקנות, ולכן הוא שמח שגם השופט גולדסטון, בסופו של דבר, הגיע לאותן מסקנות.

שר החוץ פירט את המסקנות: המסקנה הראשונה היא שלא היה שום ירי מכוון לאוכלוסייה אזרחית בעזה. מסקנה שניה- מערכת המשפט במדינת ישראל היא מערכת אובייקטיבית, מערכת מקצועית שפעלה ללא לאות וללא משוא פנים ובדקה כל מקרה ומקרה. המסקנה השלישית הינה שחמאס לא עשה כלום כדי לבחון את אותן פגיעות בזכויות אדם ולחקור את פשעי המלחמה.



ליברמן מציין מסקנה נוספת בנוגע למועצה לזכויות האדם של האו"ם לפיה הגוף הזה הפך לגוף הכי אנטי-ישראלי שיכול להיות, וכל קיומו נועד לדבר אחד בלבד – להכפיש את מדינת ישראל.



ליברמן הוסיף ואמר: אנחנו ידענו מהי האמת, ולכן לא היה שום ספק שבסופו של דבר, אי אפשר יהיה להסתיר את האמת או לעוות את האמת ובסופו של דבר האמת יצאה לאור. ליברמן הבהיר, כי הם לא רצו ליצור תקדים שכל גוף עוין לישראל יוכל לבוא למדינת ישראל בכל רגע נתון ולדרוש לבחון את פעולות הצבא, שירותי הביטחון ושירותי המודיעין והוא חושב שהם פעלו בצורה שקולה.