מקווה לתיקון היסטורי. אלקין
מקווה לתיקון היסטורי. אלקיןפלאש 90
דיון בוועדת המשנה לענייני איו"ש בוועדת החוץ והביטחון בנושא "הערכות ישראל נוכח תוכנית פיאד", בוטל היום (ראשון) רגע לפני שהיה אמור להתחיל, בשל החלטת שר הביטחון שלא לשלוח קצינים לדיון.
 
לטענת שר הביטחון מאחר ונושא הדיון הוא מדיני במהותו, לא נכון שקציני צה"ל יהיו מעורבים בו, וזאת למרות שבבוקר הדיון קיבל צוות הוועדה רשימת משתתפים מפורטת של הקצינים שישתתפו בו. שר הביטחון ביקש לקיים את הדיון בהשתתפותו ולתאם עימו מועד חלופי.
 
יו"ר ועדת המשנה, ח"כ זאב אלקין (ליכוד) אמר בתגובה להחלטת השר כי "מדובר בהחלטה שערורייתית המפרה את תקנון הכנסת".
 
עוד הוסיף ח"כ אלקין, כי "הוועדה תפנה לשר הביטחון בדרישה שידווח לה על הצעדים המשמעתיים שהשר ינקוט כנגד עצמו. בנוסף תפנה הוועדה לוועדת הכנסת בבקשה לקיים דיון בדבר אי קיום הנוהל המחייב הגעה של מוזמנים לדיוני הוועדה, כמו גם תזמן הוועדה את השר לדיון המדובר בהקדם האפשרי".

שר הביטחון, אהוד ברק הגיב היום לטענת אלקין, "חושב שהדרג המדיני חייב להגן על אנשי הצבא, ולא לבקשם להופיע בפני הכנסת בנושאים מדיניים כמו "תכנית פיאד". הדרך הנכונה היא שיופיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף איתן דנגוט, שזהו תפקידו, יחד עם מנכ"ל משהב"ט, האלוף (מיל') אודי שני, והשר מתן וילנאי".

עוד הוסיף ברק, "אם צריך, שר הביטחון מוכן גם הוא להופיע בפני הוועדה ולענות על כל שאלה בנושא מדיני, אך אין זה מתפקיד הדרג הצבאי לעשות זאת".