רחבת בתי הכנסת בנוה דקלים ביום הפינוי
רחבת בתי הכנסת בנוה דקלים ביום הפינויחגי הוברמן

מייד אחרי חג הפסח תונח אבן הפינה לקומפלקס בתי הכנסת החדשים של קהילות ניצן ונווה דקלים ביישוב ניצן.

מזכיר היישוב ניצן, נווה דקלים, ליאור כלפא מספר לערוץ 7 על ההתרגשות שאופפת אותם. "הקומפלקס הזה כמו בנווה דקלים ירכז בתוכו את כלל בתי הכנסת עם חצר משותפת. כמו בגוש קטיף גם פה יהיו בית כנסת  בנוסח ספרדי, תימני ואשכנזי שיצטרפו לבית הכנסת הקיים של היישוב הוותיק בניצן שהוא נוסח אחיד. בתי הכנסת יהיו ממוקמים בנקודה הגבוהה ביותר ביישוב".

כלפא מצהיר שהם מחויבים לעתיד, לא פחות מלעבר. "את העבר נמשיך לזכור ולייחל ליום שנחזור לגוש קטיף, אבל מחובתנו להמשיך הלאה, עד שעם ישראל יתעשת ויחזור לגוש קטיף.וכך גם כל שאר היישובים, כולם צריכים לשאוף לבנות את מוסדות הקבע שלהם".

הוא מספר שמתוך מאתיים חמישים בתי אב, שמונים נכנסו עד כה לבתי הקבע, "קהילת נווה דקלים הצטרפה  ליישוב ניצן שמונה כמאה משפחות ותיקות שגרות בניצן מאז שנות התשעים. קהילת נווה דקלים מונה כיום מאתיים חמישים בתי אב, שמונים מהם כבר נכנסו לבתי הקבע, עוד תשעים יכנסו בקרוב. השאר יישארו בינתיים באתר הקראוילות ואנחנו מקווים שלכולם יימצא פתרון".

כלפא מספר שהם מקדישים שעות רבות כדי לסייע לאותם משפחות שמצבם הכלכלי לא מאפשר להם לבנות את בתי הקבע. "אנחנו מקדישים שעות לא מעטות כדי לקבל ליווי פרטני גם ממנהלת תנופה כדי לתת ייעוץ כלכלי לאותם משפחות ולייצר להם את אופק כלכלי. גם בנושא התעסוקה למרות אי ההצלחה של הפרויקט של משרד התמ"ת. דווקא הפרוייקט של תעסוקטיף בראשות הרב רימון, הצליח ועד כה למעלה משלושת אלפים מהמגורשים הצליחו לחזור למעגל התעסוקה ועוד שלוש מאות עסקים בדרך להקמה. יש לנו בעייה עם אותם עצמאים שעברו כבר את שנות החמישים, שישים לחייהם, ולהם קשה מאוד לתת מענה".