אנרכיסטים בפעילות.
אנרכיסטים בפעילות.

שוטרי משטרת חברון עצרו את רכבו באמצע הדרך בין סוסיא לקרית ארבע ועיכבו אותו בטענה שהוא דרוש לחקירה. כך דיווחה עמותת "חוננו".



ע"פ הדיווח, השוטרים השאירו ברכב אב ובנו, תושבי סוסיא, שהיו בדרכם למרפאה בקרית ארבע מאחר ושניהם חולים. לאב אין רישיון נהיגה ולא הועילו הפצרותיו בשוטרים שיאפשרו להם להמשיך בנסיעה עד לישוב קרוב. השוטרים הגיבו בזלזול והשאירו אותם באמצע הדרך.



באירוע נוסף, סמוך למצפה יאיר נעצר אבידן אופיר, תושב מצפה יאיר.



ע"פ דיווח "חוננו" ערבים מלווים באנרכיסטים נכנסו אל שטחי המרעה של חוות הר סיני. מספר תושבים מהאיזור הגיעו למקום ודרשו מהערבים לצאת מהשטח. אחד הערבים החל לתקוף את אבידן. שוטרים שהגיעו למקום עצרו דווקא את אבידן בטענה שהוא זה שתקף את הערבי. האירוע תועד בידי מצלמות יחידת תצפית.

בתגובה אמר נחי אייל, מנכ"ל הפורום המשפטי, "הערבים למדו להשתמש במשטרה לצורך משנתם האידאולוגית , הם מגישים תלונות סידרתיות למול המותקפים ובכך מוודאים כי הם לא יואשמו בתקיפה. לצערנו המשטרה כיום משתפת פעולה עם מגמה זו ופועלת ביד אחת עם הערבים למול ההתישבות כדי לעצור תופעה זו אנו תובעים להחמיר את הענישה על תלונות שווא. הפורום יפנה למפכ"ל ולשר לבטחון פנים לערוך דיון דחוף בנושא תלונות השווא של הערבים"



לפני כחודש התרחש אירוע דומה בו נעצר אבידן אופיר יחד עם תושבים נוספים. בבית המשפט הוצגו ע"י עורך דין מעמותת חננו. קטעי וידאו מהאירוע, שצולמו בידי יחידת תצפית הוכיחו כי הערבים תקפו את היהודים באבנים ואילו היהודים לא עשו דבר. בית המשפט נאלץ לשחרר את העצורים.