גדעון סער
גדעון סערישראל שלי

שר החינוך, גדעון סער, התארח במיזם "ישראל שלי LIVE" וענה לשאלות בשידור וידאו חי ששודר בדף הפייסבוק של 'ישראל שלי'.

השאלות עסקו במגוון נושאים: מחייו האישיים של שר החינוך, ואיך הוא היה בתור תלמיד, דרך שאלות מדיניות, המצב הביטחוני, ההסברה הישראלית בעולם והמלחמה בדה-לגיטימציה לישראל, ועד ללימודי סינית לבגרות, המוזיקה המועדפת עליו בתור תקליטן ואם הוא מתכוון ללכת להופעה של ג'סטין ביבר.

שר החינוך גילה בראיון כי בכוונת משרד החינוך להנציח את זכרם של אודי ורותי פוגל ששניהם עסקו בחינוך: "כאשר קיימתי ביקור תנחומים אצל משפחת בן ישי אמרתי להם שבהחלט נרצה לשבת ונרצה לשתף פעולה במה שקשור להנצחה. בכוונתי להשתתף השבוע באירוע השלושים שיתקיים בירושלים, ונבדוק יחד עם המשפחה מה הן הדרכים הראויות להנציח את זכרם".

גדעון סער על משפחת פוגל
קרדיט: גו לייב

באשר לשאלת אישור התב"ע של איתמר ענה סער: "הנושא הזה עלה גם על ידי ועל ידי מספר חברים נוספים ובהם יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין גם ביום ראשון האחרון, אני באופן ספציפי העליתי נושא של תב"ע נקודתי בנושא חינוך לאיתמר ואני מקווה שבנושא תהיה התקדמות כבר בימים הקרובים". 

באשר לאישור תב"עות ביישובים נוספים ברחבי יהודה ושומרון הודה השר כי לא נעשה מספיק ובכוונת הממשלה להתקדם לעבר אישור תוכניות בניין עיר במקומות נוספים: גם בנושא תב"עות ביישובים נוספים וגם בנושא שאני מופקד עליו - תב"עות למוסדות חינוך אני מקווה שיהיו התפתחויות בנושא הזה. היו צעדים מספר בחודשים האחרונים – אך זה לא מספיק ונקווה שיהיו עוד. יחד עם חברים נוספים אנחנו מעלים את זה מעת לעת ומשתדלים לקדם את הנושא".

גדעון סער על תב"עות הישובים
קרדיט: גו לייב

סער, החבר בקבינט בטחוני מדיני העלה חרטה באשר להחלטה על הקפאת הבנייה: "האם הקפאת הבנייה היתה טעות? יכול להיות שכן. כאשר הדבר הזה הובא לקבינט הביטחוני-מדיני שאני חבר בו הוצגה תמונת מצב מדינית של ראש הממשלה, ורה"מ ראה במהלך דבר שדווקא מצמצם את הסיכונים המדיניים שאנחנו חשופים להם, וכתוצאה מזה כמעט ללא יוצא מן הכלל אנחנו בשעתו תמכנו בהחלטה עם הסייגים שהיו לה. לומר שאני בטוח במאה אחוז גם היום שזו הייתה החלטה נכונה אני לא יכול, אבל בסופו של דבר מה שחשוב הוא שיצאנו מהסטאטוס הזה.נכון להיום אין הקפאה ואין הנצחה של המצב הזה שהוגדר כמצב מדיני בנסיבות מדיניות מסוימות שהיו באותה שעה".

גדעון סער על ההקפאה
קרדיט: גו לייב

שר החינוך קרא לממשלה להוביל קו תקיף ובלתי מתפשר כנגד ניסיונות הדה-לגיטימציה למדינת ישראל הנעשים בעולם: "הדה לגיטימציה בעיני זה סוג של אנטישמיות חדשה, אם האנטישמיות הישנה התמקדה בדה לגיטימציה של היהודי, הדה לגיטימציה החדשה היא דה לגיטימציה של המדינה היהודית וכחלק ממנה מנסים לפגוע בכוחות ובסמכויות ובזכויות שיש לכל מדינה ריבונית כמו הזכות להגנה עצמית ,ולכרסם, לנגוס ולהחליש את ישראל ביחס הפוך לאיומים שאנחנו מתמודדים איתם ולהתקפות שעוברות עלינו. אנחנו רואים את זה לאורך כל העשור האחרון".

"ראינו את זה אחרי חומת מגן, אנחנו רואים את זה עם עופרת יצוקה ודו"ח גולדסטון ראינו את זה אחרי המרמרה, אפילו השבוע אחרי התקיפות שלנו ברצועת עזה היו כאלה שבאו ורצו בעולם להגביל את הטיסות מעל רצועת עזה. אני מזכיר שביום שישי האחרון פונו תלמידים במועצה האזורית אשכול תחת פצצות מרגמה בליווי מסוקים. המשמעות של דבר כזה היא פשוט להפקיר דמם של תלמידים. לכן ישראל צריכה לנקוט בגישה מאוד חדה, לא מתנצלת, ושמבוססת על עמידה על הזכויות שלה במלוא ההיקף שלהן. בראש ובראשונה הזכות הכי חשובה היא הזכות שגם אם תותקף בשנים הקרובות -  הזכות שלה  להגנה עצמית".

סער סיפר כי משרד החינוך נערך למתן אפשרות להבחן בחינת בגרות בסינית – כפועל יוצא מההתקדמות וההתפתחות במזרח הרחוק: "קיבלתי החלטה על קיום בגרות בסינית שבה יהיה אפשר להיבחן כבר בסוף השנה הנוכחית. לאט לאט אנחנו מנסים להכניס שבבתי ספר תיכוניים ייכנסו למסלול של לימודי סינית. אפילו היינו בבית ספר שמלמד סינית משלב בית הספר היסודי. אני מאמין שתוך זמן לא ארוך היא תהפוך להיות שפה בין השפות שנלמדות בבתי הספר - ואני רואה בזה חשיבות גדולה".

שר החינוך סיפר כי אין לו פנאי לטלוויזיה ולאינטרנט, הוא אינו צפה באח הגדול, ובתור תקליטן חובב - המוזיקה המועדפת עליו היא רוק ישראלי. הוא גם לא מתכוון ללכת להופעה של ג'סטין ביבר וגם לא לרוץ בקרוב לתפקיד כמו ראש ממשלה.

הדמות הפוליטית-מדינית הנערצת עליו היא מנחם בגין, הוא אוהב לשבת לצהריים עם פואד, ח"כ חיים כץ ועם חברת הכנסת שלי יחימוביץ'.

בסיום הראיון שיבח סער את פעילותם המבורכת של חברי ישראל שלי בירך אותם לרגל חג הפסח הקרב, ואמר כי " אני רואה את הפעילות האינטרנטית הערה של ישראל שלי. זו התארגנות חשובה ותוססת שרוצה לחזק את המרכיב הציוני שזה דבר חשוב. הפעילות של ישראל שלי מתקשרת באופן סמלי לחג הפסח. פסח הוא גם חג החינוך "והגדת לבנך ביום ההוא", וגם חג החירות, ויש קשר בין החינוך לבין החירות".

"אם אנחנו נקיים את " והגדת לבנך" לא רק בהקשר של יציאת מצרים אלא בהקשר של המורשת שלנו, של ההיסטוריה של העם שלנו, של הארץ שלנו, אם אנחנו נדע להעביר את זה לדורות הבאים אנחנו נוכל לשמור על החירות שלנו, לשמור על הריבונות המדינית שלנו, נוכל לשמור על מדינת ישראל - זה בעיני חג הפסח וזה מתמצת חלק ניכר מהתפקיד שלי, חלק מהתפקיד שלנו בדור הזה. אנחנו חוליה בשרשרת הדורות שצריכים להעביר את הלפיד ולהעביר את המדינה לדור הבא במצב יותר טוב מהמצב שקיבלנו אותה יותר חזקה יותר מתקדמת".