חיי הכביסה בבית הפכו במאה ה-20, עם הופעת מכונת הכביסה, לקלים יותר. את הפיתוח של פלא טכנולוגי זה אנו חייבים לעצלנות הגברים הרווקים בארה"ב לפני יותר ממאה שנים, שלא רצו לכבס בידיים.

את המכונה הראשונה מייחסים לג'ון קינג שיצר בשנת 1851 אך זו לא תפסה פופולאריות, כי עדיין הייתה מונעת ידנית.

בשנת 1857 הציע המהנדס מור מכונת כביסה חשמלית ראשונה. המכונות, שהיו מסובכות לייצור וקלות להתקלקל זכו לפופולאריות עצומה. אך את המכונה הפופולארית ביותר יצר המהנדס מיל בשנת 1900- מכונת כביסה עם התוף המוכר לכולם.

כעת עם התקדמות הטכנולוגיה לעיונכם מספר מכונות הכביסה שילוו את חיינו בעשורים הבאים ומנצלות את כל יכולות המדע והטכנולוגיה הידועות היום. המעצב יעקב לקס יצר את המכונה Maglev Washing Machine שלא רק מקלה על תהליך הכביסה, אלא גם חוסכת באבקת כביסה ומים.

מהות הרעיון היה להחליף את התוף במכונת הכביסה בכדור שיסתובב בין מגנטים חזקים. רעיון המגנט נלקח מרכבות המונורייל , אשר "מרחפות" בין שני מגנטים. מגנט חשמלי אחד אחראי על ה"רחיפה" והשנייה על ההתנעה של הכדור. עוד יתרון מהותי על התוף במכונות הרגילות שהכדור חסר ציר וכל הכביסה מכובסת באופן שווה והרבה יותר חסכנית.

ORBITAL

הקונספט של טיפני רודיס משלב את הרעיון הקודם עם עוד מספר פיתוחים. הכדורים מהווים סלי כביסה שמראש מפרידים בין הכביסה הצבעונית ללבנה ובתוך מכונת הכביסה עובדת מערכת הזרקה המאוד דומה לטפטפות בשדות.

אישי אישי

המכונה Easy Living Washing Machine זכתה לפרס ההמצאות James Dyson Awards. מדובר במכונות כביסה אישיות המתאימה מאוד למגורים משותפים או משפחות ברוכות ילדים.

על הקיר מתקן המזרים אבקת כביסה ומים ולכל אדם מכונת כביסה אישית זעירה שמוצבת על הקיר וחוסכת זמן ומקום. דוד גנין (David Genin) היה סטודנט במעונות האוניברסיטה כאשר חשב שהרבה יותר יעיל להתקין קיר כביסה כזה מאשר להמתין עד אשר סל הכביסה הגדול יתמלא.