ח"כ עינת וילף
ח"כ עינת וילף

ועדת הכנסת אישרה היום, יום רביעי, פה אחד את בקשת סיעת העצמאות כי ועדת הכנסת תכיר בה כמייצגת מפלגה, לפי חוק מימון מפלגות.

בהודעתה נכתב כי בהתאם להחלטה סיעת העצמאות תייצג בכנסת את מפלגת הדרך השלישית שאיננה פעילה עוד והיא חופשייה מנכסים וחובות - כלומר 'מפלגת מדף'. מדובר בהליך טכני בלבד שאינו משקף חיבור פוליטי או אידיאולוגי.



על כן, בשבועות הקרובים תפעל סיעת עצמאות להגדרת מטרות המפלגה החדשה, להקמת מנגנוני המפלגה ותחילת פעילות, וגם תשנה את שם המפלגה בהתאם.

בסיעה מציינים כי ההחלטה התאפשרה לאחר שסיעת העצמאות ומפלגת העבודה סיימו את המו"מ ביניהם, לפיו הוחלט שמכיוון ששווי נכסיה וחובותיה של מפלגת העבודה מאוזן, ההסכם יחלק אך ורק את מימון המפלגות (ולא את הנכסים והחובות) ויעשה זאת שווה בשווה. על בסיס ההסכם, סיעת העצמאות תקבל מימון מפלגות בשווה ערך של 2.5 יחידות (חמישה חברי כנסת חלקי שניים) + יחידה נוספת המגיעה לה כסיעה עצמאית בכנסת - סך 3.5 יחידות.



יו"ר סיעת העצמאות ח"כ עינת וילף אמרה בדיון: "אני שמחה על כך שנפתחה בפנינו הדרך היום לפעול כמפלגה עצמאית ומבקשת לציין במיוחד את איתן כבל ושלום שמחון שניהלו מו"מ הוגן שאיפשר להגיע להסכם מהיר מבלי להדרש להליכים משפטיים מיותרים."