כיפת ברזל
כיפת ברזלפלאש 90

ועדת השרים לענייני הצטיידות אישרה היום (רביעי) את הצעתו של שר הביטחון, אהוד ברק, לרכוש 4 סוללות נוספות של "כיפת ברזל". הסוללות אמורות להיות מושלמות בין שנה וחצי לשנתיים. כמו כן, עודכנו השרים על הבחינה המתבצעת לגבי אפשרות הצבת סוללה שלישית עוד לקראת סוף שנת 2011.

שר הביטחון ברק אמר: "זהו שלב חשוב בדרך לכינון מערך יירוט רב-שכבתי על בסיס הישגים יוצאי דופן של תעשיות הביטחון הישראליות ומשרד הביטחון. מדובר במערכות שבהשלמתן המלאה תשפענה עמוקות על כלי הלחימה ועמידת העורף".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר השבוע בסוללת כיפת ברזל המוצבת להגנה על העיר אשקלון, ואמר כי "ההישג הטכנולוגי הוא מרשים ביותר, ישראל פרצה דרך".
 
"כאשר הייתי בישיבה עם ראש ממשלת צ'כיה, המזכיר הצבאי נכנס בהתרגשות ודיווח על היירוט הראשון, ומאז היו נוספים. עם זאת לא נוכל להגן על כל בית, על כל מתקן, על כל אתר במדינת ישראל", הבהיר נתניהו.

בישיבת הממשלה השבוע, אמר שר הבטחון, אהוד ברק, על מערכת "כיפת ברזל", כי "המערכת מהווה הישג חשוב. היא יירטה 8 מתוך 9 רקטות שהיו צפויות לפגוע באזור המיושב שנועד להגנה. המערכת מיירטת רק את מה שדורש יירוט. זהו הישג למחקר ולפיתוח, לתעשיות, לחיל האוויר. המערכת גם מונעת פגיעה וגם מרחיבה את חופש הפעולה המדיני, ומאפשרת קבלת החלטות בצורה נכונה".