ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, מקווה שחג הפסח יעבור עליהם בשקט מקסימאלי, "אנחנו חיים כאן במצב מתמשך של שגרת חרום שעלולה להפוך בכל רגע למצב חרום של ממש".

פרג'ון מציין כי לא רבים מודעים לכך שיישובי העוטף צריכים להיזהר עכשיו גם מכיפת ברזל. "כיפת ברזל היא מכונה יוצאת מן הכלל, אבל צריך לדעת שהיא בדרך כלל פוגעת בטילי האויב מעל יישובי הגדר, כמו כרמייה ונתיב העשרה שחטפו לא מעט ריקושטים. היה לנו שבוע קשה ועכשיו נכנסו לימים שקטים יותר, אבל בכל הימים הקשים האלה לא הפסקנו לצאת ולעבד את השדות".

ראש המועצה מודע היטב לסכנות שצופן לו העתיד. "אסור לנו  להיות שאננים. כולם יודעים שיש כאן חבית של חומר נפץ מעבר לגדר, קוראים לה  חמאסטן. יש לנו עסק עם רצועת עזה שמתחמשת כל הזמן. אנחנו צריכים עכשיו להתמודד גם עם טיל הקורנט שיכול לירות ממרחק של שלושה עד ארבעה קילומטרים, כפי שראינו עם הפגיעה שהייתה כאן באוטובוס לפני שבוע. הטילים האלה מאיימים על חמישים קילומטרים של שטח שלנו, שחשופים לירי הקטלני הזה".

הוא לא לגמרי מעודד מההצהרות של הפוליטיקאים שביקרו ביישובי העוטף בימים האחרונים. "הצבא כל הזמן אומר שהם לא יתנו לאויב להרים ראש. אבל בפועל אנחנו כאילו מתרגלים כל פעם לשיטות פגיעה חדשות שלהם. הימים חולפים והצבא האדיר שלנו לא מסוגל להביא אפילו את גלעד שליט הביתה".

פרג'ון קורא לראש הממשלה ולשר האוצר לזכור את המצוקות שלהם גם בימות השיגרה. "בימים האחרונים ביקרו פה חצי ממשלה. היו פה ראש הממשלה, שר האוצר, התחבורה והפנים. אבל לצערי תמיד כולם מגיעים לפה בימי חרום, אבל בימות השגרה, אחרי שיש שלושה חודשים של שקט, פתאום כולם שוכחים אותנו, פתאום יש הודעה ממשרד האוצר שמפסיקים את התמיכה בנו. זה פשוט מגוחך. איך שנהיה פה שקט מפסיקים להעביר לנו כספים. אנחנו פה ביישובי עוטף עזה, אנחנו שק האגרוף, השכפ"ץ של המדינה, הם צריכים לדעת את זה. נדמה לי שראש הממשלה מבין את זה אבל לפקידות מלמטה קל לסנן ולהוריד תקציבים. אנחנו טוענים שיישובים על הקו צריכים לקבל תמיכה לכל אורך השנה".

הוא משבח את הממשלות הנוכחית והקודמת שדאגו לקדם את פרויקט המיגון. "ראוי לציין גם את הממשלה הקודמת ואת הנוכחית שנתנו את המיגון של הממ"דים לכל יישובי העוטף".

ראש המועצה מציין את החוסן האדיר של תושבי האזור שממשיכים לחיות בשגרה המאוד לא פשוטה, "אנחנו טוענים כל הזמן, שמה שישאיר את האנשים על הגדר, זה החוסן החברתי. שאנשים יודעים למה הם כאן ולמה אסור לעזוב את המקום הזה. זה כוחנו וגם עוצמתנו ואני שמח שאנחנו מקבלים תמיכה מעת לעת כדי לחזק את החוסן החברתי ועל זה צריך לומר תודה".

פרג'ון משוכנע שתושבי העוטף הם אלה שמקיימים הלכה למעשה את המפעל הציוני. "אנחנו יודעים למה אנחנו כאן, אנחנו מקבלים באהבה את העובדה שאנחנו השכפ"ץ ושק האגרוף של המדינה. אנחנו יודעים שלא באנו לכאן למחנה קיץ, אנחנו פה בשביל הדורות הבאים. כל תושב צריך לפעול לחיזוק ההוויה החברתית בארץ הזאת, וככה שרשרת הדורות בערבה, בנגב, בגליל, ביהודה ושומרון מתחזקת. כולם צריכים לדעת שיש לנו משימה, לעשות יצירה יהודית בארץ. אני לא אומר את זה מהפה ולחוץ. אנחנו צריכים להפעיל את הראש והשכל היהודי ולהשקיע גם באהבה לזולת. אני מתפלל לקב"ה שייתן לי תבונה לתפוס את הכרת הטוב במלוא העוצמה ולהוקיר טובה למי שעשה לנו טובה ויש הרבה כאלה".