ספר על איראן והנקודה הישראלית הוא תמיד ספר מעניין וחשוב לקריאה ולמידע. אי אפשר להניח את העניין האיראני בצד ולעסוק בנושאים אחרים מבלי שלמדת וקראת היטב כל מה שידוע ויש ביכולת המחברים להביא בפניך.

בספר החדש ישראל נגד איראן (עד עכשיו, לא שכנעו אותי מחבריו יועז הנדל ויעקב כץ מדוע ישראל נגד איראן ולא להיפך "תקרא בספר ותבין" הם אמרו. אז קראתי, נהנתי, התעשרתי במידע , אך להבין לא השכלתי), מובא מידע מעניין ומקורי כמו ראיון שערך אחד ממחברי הספר ( יעקב כץ איש הג'רוזלם פוסט ) עם אחד מאנשי הסי אי איי הקרובים ביותר לנושא.

כך למשל, לכל מי שתמהה, מתי היתה  נקודת הזמן המדויקת שבה פרצה המלחמה בין ישראל לאיראן? מלחמה שאין בה קווי חזית, שדה קרב וחיילים במדים, אלא שליחים חשאיים ואנשי צללים שבבוא היום עלולים לטלטל את העולם. גורל המזרח התיכון יוכרע בשתי לשכות, ש-־2000 קילומטר מפרידים ביניהן. לשכתו של ראש ממשלת ישראל ולשכתו של מנהיג איראן.

טביעות אצבע איראניות ניכרות בכל אירוע ביטחוני משמעותי שהתרחש בישראל מאז קיץ 2006. טביעות אצבע ישראליות ניכרות גם הן פה ושם. אנשי הצללים שמנהלים את המלחמה נעים בשטח האפור, מדרום אמריקה ועד דובאי. ייתכן שהיו ברחובות דמשק בשעת הפיצוץ המסתורי שקיפח את חייו של עימאד מורנייה. יתכן ששהו בעיירת חוף סורית כאשר הגנרל מוחמד סולימאן מצא את מותו מירי צלף. ואולי הציצו מבין מלונות חשוכים בתורכיה כאשר הגנרל עלי ריזא עסכארי נעלם ואיתו סודות הגרעין האיראני.

אין לדעת איך תתפתח מלחמת הצללים הזאת, אך ברור כי אין סוף הוליוודי לפרויקט הגרעין האיראני. אם ישראל תנסה לעצור את איראן בכוחות עצמה, צפויה תבערה במזרח התיכון כולו. אם ישראל לא תתקוף, איראן תשיג נשק גרעיני, המזרח התיכון יתחמש, וארגוני האסלאם הקיצוני יתחזקו. בישראל נגד איראן נבחנים מהלכי המלחמה בין ישראל לאיראן מאז מלחמת לבנון השנייה ועד ימים אלה. שיטות הפעולה החשאיות, האמצעים והכוונות העתידיות, תקיפת הכור בסוריה, עופרת יצוקה, המרוץ אחר טכנולוגיה, הקרבות הקיברנטיים, ההתנקשויות ומלחמת ההברחות בים. איראן נחושה להצטייד בנשק גרעיני. ישראל נחושה לסכל את הכוונה הזאת. כל האמצעים כשרים.

שני מחברי הספר, הפרשנים והכתבים הצבאיים דר' יועז הנדל ויעקב כץ חברו יחדיו כדי ללקט כל פיסת מידע, מעבר לכתוב בעיתון. הרבה מעבר.

רק לאחרונה התבשר העולם כי האיראנים ממשיכים למרות הסנקציות העולמיות לפתח את תוכנית הגרעין ובקצב מואץ. מתי תהיה  נקודת האל חזור? בספר כמה תשובות, כמה אפיונים והרבה ניתוחים ומידע מרתק ועשיר. מעניין לקרוא ובעיקר חשוב.